Pracovní úkoly se na vás valí jako německé tanky na Moskvu, v noci vás ze snu budí nevyplněné excelovské tabulky, vaše přesčasy by vydaly na dva roky prázdnin a vy začínáte mít pocit, že se brzy zblázníte. Nepřeceňujte své síly a zavčasu zabrzděte. Jak na to?

1. Naučte se říkat ne.

Čím víc si toho v práci necháte naložit, tím více úkolů na vás budou kolegové házet. Pracovní doba ovšem není nafukovací. Spočítejte si, co jste schopni během dne zvládnout a další zadání zdvořile odmítejte nebo ho přijměte ale s upozorněním na pozdější odevzdání. Dodržujte pravidlo 6+2 – nikdy si neplánujte práci na celých osm hodin pracovní doby. Vždy se totiž vyvrbí něco nečekaného, a právě na tyto záležitosti mějte dvě hodiny pracovní doby v záloze.

2. Dopřejte si volný čas.

Možná máte pocit, že čím víc budete pracovat, tím si vás budou šéf i kolegové vážit. A tak si nosíte práci domů a hluboko do noci mžouráte do počítače. Pravda je taková, že šefa ani ostatní nezajímá, kolik hodin denně prací trávíte. Ano, ocení, pokud jim píchnete před uzávěrkou, ale že kvůli práci spíte denně čtyři hodiny, proléváte se hektolitry kávy a nemáte žádný osobní život, jim bude srdečně jedno. Už si ani nevzpomínáte, kdy jste byli naposledy v kině? Nejvyšší čas zaklapnout počítač a vyrazit.

3. Ve zdravém těle…

Když je toho na vás moc, produkuje vaše tělo stresové hormony. Proto cítíte napětí, úzkost a tíseň. Fyzická aktivita tyto stresové hormony odbourává a pomáhá tělu se uvolnit. Při pohybu produkuje mozek endorfiny, hormony podporující dobrou náladu a pozitivní myšlení. Najděte si sport, který vás bude bavit a aspoň 2-3x týdně se mu věnujte. Hlavně se do cvičení nenuťte. Vynucené návštěvy posilovny vám při stresu rozhodně nepomohou. Nebaví-li vás zvedání činek, hopsání na aerobiku nebo běh, vyzkoušejte netradiční sport – třeba tai-chi, střelbuz luku nebo jízdu na koloběžce.

4. Vystupte z kolotoče.

Pokud se pohybujete pouze na trase domov-práce-domov-práce, prolomte stereotyp. Prostě se v pátek odpoledne sbalte a změňte prostředí. Nemusíte hned zamířit za meditací do buddhistického kláštera – i takový víkendový wellness pobyt v České republice vám dobije baterky taky. Poohlédněte se například po víkendovém pobytu v lázních, kde si za dva dny skvěle odpočinete v bylinkových koupelích a při příjemných medových či čokoládových masážích. Při výběru využijte slevový portál Slevydnes.cz, kde seženete celý víkendový pobyt za pár korun. A pracovní počítač a telefon nechte doma.

5. Příroda vás podrží.

Na Lexaurin je vždy času dost. Vyzkoušejte nejdřív přírodní pomůcky. Věděli jste, že například kozlíkové kapky mají sedativní účinky? Stačí pár kapek před ulehnutím do postele a budete spát jako miminko. Stejně tak vám kozlík pomůže před důležitým jednáním a jinou stresovou situací. Podobnýmpřírodnímzázrakem je rozchodnice růžová. Látky v ní obsažené zvyšují hladinu serotoninu v mozku, tlumí deprese a pomáhají při neurózách. Samozřejmě můžete popíjet také oblíbený meduňkový čaj anebo si do aromalampy nakapat pár kapek esenciálního levandulového oleje.

V dnešní době kladou zaměstnavatelé maximální důraz na výkon a efektivitu. Ovšem na plný plyn nemůžete jet donekonečna. Naučte se také odpočívat a vyhradit si pro sebe dostatek volného času. Budete se cítit lépe po psychické i fyzické stránce.

About The Author

Píšeme pro vás denně zajímavé články ze světa. Na našem webu najdete široké zaměření publikace. Snažíme se informovat co nejširší základnu čtenářů. Tento magazín jsme založily v roce 2015.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.