Domů Nezařazené Dítě je to nejmilejší závaží při cvičení! Aneb jak se po porodu...

Dítě je to nejmilejší závaží při cvičení! Aneb jak se po porodu dostat znovu do formy.

0
Sdílejte

Pokud se ženy ještě před těhotenstvím aspoň trochu věnují sportu, jejich postava se po prvním porodu brzy vrací do normálu. Při druhém dítěti už to tak snadné nebývá. Přinášíme žhavé tipy, jak být po porodu rychle fit, od profesionálních trenérek, které jsou samy několikanásobnými maminkami.

 

Jana Havrdová, prezidentka Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz

S kočárkem nejlépe do kopce

„Po mnoha letech v tělocvičně jsem přesvědčená, že rychlá chůze je prostě nejúčinnější. Ostatně kočárekk tomu přímo vybízí – dětiv něm spolehlivě spí, proto by si maminky měly vybrat pořádný terén, nejlépe kopcovitý, kde budou chůzí současně i posilovat. Je vhodné pořídit si krokoměr a počítat, kolik tohoza celý den naběháte. Minimální doporučená dávka je 10000 kroků, ale můžete si dát i vyšší cíl Já sama denně nachodím 15000 kroků. Jen pozor, některé krokoměry nefungují, když je máte na ruce a vezete kočárek. Takže si krokoměr raději dejte do kapsy. A ještě jeden tip navíc- k dostatečnému množství kroků je ideální přidat alespoň jednou týdně klidnější či posilovací lekci,třeba power jógu. Zklidní vás, protáhne, posílí ivyčistí hlavu.“

 

Kristýna Přibylová, majitelka tělocvičen Monkey´sGym, která pořádá cvičení pro děti i maminky

In line brusle vyhovují maminkám i dětem

„Zkuste běhání přes den kombinované s večerním posilováním břišních svalů. Při běhu si krásně vyčistíte hlavu a každý večer po uložení dětí ke spánku těch 10 minut na několik cviků pro posílení břicha určitě najdete. Pokud s během začínáte, je vhodné kombinovat vždy několik minut běh a několik minut chůzi a poměr běhu postupně zvyšovat. Doporučuji běhat stejnou trasu, abyste se nemusela soustředit na cestu a mohla vnímatjen svůj pohyb. Já osobně miluju také in-line brusle – dají se krásně využít i brzy po porodu – miminko spí při jízdě v kočárku a díky houpání se nebudí. Pokud je pěkné počasí, dá se takhlejezdit klidně denně. Zkuste si stáhnout do mobilu svoji oblíbenou hudbu a tu si přitom pouštět, je to skvělá relaxace! Důležitá je i pravidelnost a důslednost. Výsledky se bohužel nedostaví hned po týdnu, proto je třeba vytrvat a nepolevit!“

 

Štěpánka Štrougalová, Baby Club Juklík

Zásada je cvičením se bavit a nezapomínat na sebe

„Pokudchcete dělat nějakou sportovní aktivitu, musí vás především bavit a musíte se na niopravdu těšit. To je jediná záruka a jistota, že u ní vydržíte déle než jen pouhých 14 dnů.

Výborným nápadem pro maminky jsou i lekce cvičení či tancování s kočárkem nebo s dětmi v šátku.A pokud už si vaše děti dokážou hrát na hřišti,můžete tady prvky cvičení zařadit i sama pro sebe. Je třeba po dojetí ze skluzavky vysadit dítě na první stupínek schůdků? Neberte to jako otravný moment, ale jako prvek na posilování.Nezapomínejte na sebe ani v případě, kdy už jsou děti starší a vy pro ně vybíráte kroužek.Zamyslete se, jak využijete dobu, kdy budete na dítě čekat. Je někde poblíž prostor, kam si můžete jít zaběhat nebo zaplavat? Možná je i šance domluvit si paralelně pro sebe trenéra tenisu nebo hodinu jógy…“

A navíc 3 super tipy pro maminky:

Nastavte si jídelníček!Zkuste si pár dnů psát vše, co sníte. Vyplatí se i chvilku vše vážit a evidovat v některé z aplikací, jako jsou např. kaloricketabulky.cz. Asi vás překvapí, jaké je složení vaší stravy vzhledem k množství cukrů, tuků, bílkovin a vlákniny. Správně nastavený jídelníčeka dostatečné množství pohybu je jediné kouzlo, které opravdu dlouhodobě funguje!

 

Aquaaerobik je in! Krásnou postavu do plavek získáte na lekcích aqua aerobiku, pořádaných pražským Baby Clubem Juklík (www.juklik.cz). Cvičení ve vodě vede až ke 4x rychlejší redukci váhy než na suchu, nepřetěžuje klouby, posiluje srdce a cévy a odbourává stres. Aqua aerobik mohou cvičit i těhotné ženy a není k němu třeba vrcholná kondice.

 

Děti místo posilovny! Právě tak by se dalo nazvat nové cvičení, které pořádají tělocvičnyMonkey´sGymv Galerii Harfa a pomáhají tak řešit maminkám probléms hlídánímdětí během cvičení. Jde o speciální posilování maminek s dětmi od 6 do 18 měsíců. Místo závaží při němmaminky využijísvoji ratolest, společně si zacvičí a příjemně i užitečně stráví čas. Na hodině si zároveň procvičí všechny důležité partie – břicho, záda, ruce i nohy, to vše pod dohledem zkušených instruktorů, kteří mají děti skutečně rádi. Více na www.monkeysgym.cz

Sdílejte
Píšeme pro vás denně zajímavé články ze světa. Na našem webu najdete široké zaměření publikace. Snažíme se informovat co nejširší základnu čtenářů. Tento magazín jsme založily v roce 2015.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here