Connect with us

Novinky

Jsou Youtubeři jen pro mladé? Každá generace má své.

Published

on

Každá generace má své, a tak zatímco v šedesátkách si celý svět ujížděl na Beatles a v devadesátkách jsme všichni hrdě nosili šusťákovky, dnešnímu světu jednoznačně vládne jiný fenomén, a to jsou Youtubeři. Jedná se o jakési novodobé idoly, které jsou mladým blíže než celebrity z dob minulých. Mohou sledovat jejich život prostřednictvím videí na Youtube nebo fotek na Instagramu a povídat si s nimi v komentářích jako s kamarády. Jsou ale Youtubeři záležitostí pouze mladé generace nebo dokážou zaujmout také starší „dospěláky“?

Fenomén Youtuberů je spojen zejména s tzv. generací Z, což je skupina populace narozená od poloviny 90. let a později. Tito lidé v podstatě vyrostli s mobilním telefonem v ruce a internetem nadosah. „S technologiemi jim to jde lépe a přirozeněji než generaci jejich rodičů a orientovat se ve stále rychlejším rozvoji a novinkách jim jde samo od sebe. Právě oni jsou často cílovou skupinou Youtuberů, které vnímají jako své kamarády, sledují jejich životy a mnohdy se jimi nechají i inspirovat či ovlivňovat, podobně jako tomu je mezi nejlepšími přáteli z reálného světa“ říká Matěj Kretík z Bookin Agency, http://www.bookinagency.cz/.

Od módy po počítačové hry
Youtubery a jejich kanály pak můžeme rozdělit podle jejich zaměření na módní neboli fashion, které se zabývají módou a kosmetikou a jedná se převážně o dámy, cestovatelské či o vaření. Dále pak existuje nespočet herních videí, kde diváci sledují, jak Youtuber hraje počítačové hry. Setkat se můžeme také s různými pranky neboli vtípky, kde si Youtubeři natáčí, jak si dělají legraci z ostatních, často jde o zábavu, která je docela na hraně. Spousta kanálů je také zaměřena obecně a jednoduše mapuje život daného člověka. Sami Youtubeři jsou ve velké míře zástupci právě generace Z, najdou se však i starší, výjimkou nejsou mileniálové.

Youtube pro maminky i cestovatele
Jakýmsi typem Youtube kanálů, který nejspíše zástupce generace Z ani neosloví, jsou kanály zabývající se mateřstvím, kterých je spousta. Maminky si zde předávají tipy, sdílejí své problémy, podporují se a spojují se s jinými maminkami. Zde tedy opravdu můžeme říci, že Youtubeři nejsou pouze pro mladé v případě, že těmi mladými myslíme generaci Z. „Rovněž kanály zabývající se gastronomií mohou zaujmout starší generace spíše než puberťáky. Mohou být jistou náhradou za kuchařské televizní show, které se v minulosti těšily velké oblibě. Starší publikum mají také cestovatelská videa, zejména proto, že mladší generace cestují ještě ve velké míře s rodiči. Ale stále je to malé procento kanálů pro tento segment v rámci českého YouTube“ doplňuje Matěj Kretík z Bookin Agency, http://www.bookinagency.cz/.

Youtubeři jsou zkrátka fenoménem, který alespoň částečně oslovuje téměř všechny generace.

A protože si toho všimly i firmy, stal se z Youtuberování v posledních letech vcelku výdělečný byznys. Značky nabízejí Youtuberům peníze za umístění svých produktů do videí a často jde o nemalé částky. Nic ale není jen tak. „Vždycky je špatně a jde poznat, když je to na sílu. Aby spolupráce byla přirozená a pro všechny zúčastněné prospěšná, je třeba, aby si Youtuber a značka vzájemně pomohly. Ideální situace je, když se jedná o produkt, který youtuber sám od sebe využívá, má jej v oblibě, nebojí se to přiznat a doporučit jej. Taky je fajn, když značka pomůže Youtuberovi v realizaci jeho vlastního projektu,“ popisuje Matěj Kretík z Bookin Agency, http://www.bookinagency.cz/.

Právě spolupráce se značkami se také může lišit v závislosti na cílové skupině, jinak bude Youtuber ukazovat produkt patnáctiletému hráči počítačových her a jinak třicetileté mamince. Samozřejmě se také bude jednat o jiné produkty, proto by značky měly při zamýšlené spolupráci pečlivě uvážit, jaký youtuber je právě pro ně ten pravý.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Novinky

Vadí vám inzeráty bez uvedeného platu? Máme řešení

Published

on

Co vadí uchazečům o zaměstnání nejvíc? No toho by se našlo, mezi favority tohoto žebříčku však nepochybně patří inzeráty bez uvedení platu. Věděli jste, že na inzerát bez platu odpoví až čtyřikrát méně uchazečů než na inzerát s uvedenou platovou hladinou? To už je celkem dost, co myslíte? Kvůli takové „maličkosti“ jako je (ne)uvedení částky, se mohou společnosti okrádat o skutečně talentované zaměstnance.

Není to trochu škoda?

Podle pracovního portálu Jobstack.it rozhodně ano. Vzhledem k tomu, že se Jobstack.it soustředí primárně na „iťáky,“ tak se s tímto problémem setkává extrémně často. Právě specialisté v oboru IT mají největší sklony inzeráty, které nesplňují jejich představy, úplně ignorovat. Co by také ne? Nabídek práce mají většinou plný inbox, takže proč ztrácet čas s odpovídáním na nabídku, která se už od začátku netváří, kdo ví jak výhodně?

Začarovaný kruh nabídky a poptávky

Proč vlastně personalisté plat v inzerátech neuvádějí?

To je docela jednoduché. Prostě čekají na to, až ideálního kandidáta poznají osobně – a pak mu nabídnou v podstatě cokoliv mu na očích vidí. Problém je jen v tom, že bez uvedení platu ho zkrátka nepoznají. Plus je tady samozřejmě ještě odvrácená stránka uvádění platů. Na jednu stranu společnost sice skutečnému odborníkovi dovede nabídnout plat podle jeho představ. Jenže to nejprve musí vědět, jaké ty představy jsou. Proto se často stává, že společnost nabídne určité rozmezí finančního ohodnocení a zrovna se o pár stovek netrefí do představy svého ideálního kandidáta a ten tak neodpoví zase z toho důvodu, že v inzerátu plat byl, jenže moc nízký.

Takže co s tím?

Jobstack.it právě pro tento problém navrhl originální řešení.

Inovativní řešení věčného problému na pracovním trhu – řekněte si o peníze sami

Nelíbí se vám, že je u inzerátu místo konkrétní částky uvedeno pouze „dobré finanční ohodnocení?“ Nebo naopak potenciální zaměstnavatel uvádí částku, které se můžete jen ušklíbnout? Na Jobstack.it můžete během odpovědi na inzerát rovnou použít kolonku, která dá druhé straně vědět, jaký plat si za svou práci představujete.

Tím se rovnou vyhnete těm trochu nepříjemným chvilkám na pohovoru, stejně jako ztracenému času v případě, že se vaše požadavky pohybují úplně v jiných dimenzích, než je firma ochotná nabídnou. Tato funkce portálu Jobstack.it šetří čas všem zúčastněným stranám – a kdo ví, třeba i vám otevře naprosto nečekané příležitosti snů.

Vyzkoušejte si to na Jobstack.it.

Continue Reading

Novinky

5 tipů, jak dětem zpříjemnit začátek školního roku

Published

on

Nic dětem neuteče tak rychle jako prázdniny. Vylepšete jim první dny školních povinností třeba zábavným cvičením, plaváním a také výjimečně chutnou svačinou. Anebo společně naplánujte, kam se vydáte o víkendu.

 

  1. Kristýna Přibylová, profesionální dětské tělocvičny Monkeyˈs Gym, www.monkeysgym.cz

„Se začátkem školního roku zákonitě ubývá dětem pohybu. Dlouhé hodiny, které prosedí při učení, bychom jim měli vyvážit smysluplným pohybem. V profesionálních tělocvičnách je vše vytvořené dětem na míru, proto sem chodí tak rády. K dispozici mají opravdové gymnastické nářadí (kladiny, žebřiny, bradla, trampolína), ovšem vyrobené speciálně pro ně, vyměkčený povrch pro měkké dopady i dostatečně velký cvičební prostor. Děti nadchne zábavné barevné prostředí i hravá forma výuky. Koncept pohybové všestrannosti, na kterém je odborníky speciálně vytvořená metodika zdejšího cvičení postavená, zahrnuje vše, co si děti musí v prvních letech svého života v oblasti sportu osvojit. A pro úspěch výuky je taková metodika úplným základem!“

Tip: Jízda na in-linech baví kluky i holčičky. Pokud děti přihlásíte do kurzu pořádaného profesionály, naučí se nejen jezdit, ale i správně padat, což je základ pro bezpečnou jízdu.

 

  1. Štěpánka Štrougalová, plavecké a dětské centrum Baby Club Juklík, www.juklik.cz

„Nejen kvůli bezpečnosti, ale i pro samotnou radost z pobytu ve vodě, je pro každého rodiče důležité, aby jeho potomek uměl co nejdříve plavat. S koncem léta, kdy jsou děti přivyklé na pobyt u vody a ve vodě a rády by v něm pokračovaly, nastává ten správný čas přihlásit je do kurzu plavání. Leckdo možná namítne, že se taky naučil plavat sám, a žádnou odbornou výuku nepotřeboval. Jenže pokud se tato etapa přeskočí a dítě nemá zvládnuté základní plavecké dovednosti, budou jeho pohyby zmatené, neúčelné, křečovité a schematické. Takovému plavci se říká „pasivní plavec“. Ve vodě nemá potřebnou jistotu a první nečekané příkoří (hloubka, vlna, křeč, silnější proudění, vdechnutí vody…) může způsobit paniku a mít až tragické následky. Pro výuku samotné plavecké lokomoce (schopnost pohybu v prostoru pomocí svalové činnosti) je ideální prostředí plavecké školy, kde je k dispozici velká škála pomůcek a samozřejmě trenér s dlouholetou praxí, který do výuky zapojí hru a zábavu.“

Tip: Dětem uděláte radost plaveckými pomůckami, které zvyšují komfort při pohybu a usnadňují orientaci ve vodě i pod hladinou. Jedná se především o plavecké brýle, čepice a také masky, šnorchly a ploutve.

 

  1. Andrea Zpěváková Dostálová, České ghíčko, www.ceskeghicko.cz

„Každé dítě potěší, když najde ve svačinové krabičce místo obligátního obloženého rohlíku nebo chleba něco zajímavého, a hlavně moc dobrého. Vděčné jsou třeba palačinky, které se dají připravit den předem a druhý den ráno naplnit dle chuti. Pro děti bude nejlepší sladká varianta. Zkuste palačinky pomazat místo marmelády lískooříškovou nebo arašídovou Ghítelou, které jsou složené pouze z oříšků, medu, kakaa a ghí, a doplnit čerstvým ovocem.“

Tip: Špaldové palačinky s Ghítelou

Suroviny: 2 hrnky špaldové mouky, 2 hrnky mléka, 2 vajíčka, sůl, 2 lžíce Ghí od Českého ghíčka

Náplň: lískooříšková nebo arašídová Ghítela od Českého ghíčka

Postup: Vajíčka rozmícháme v mléce, přisypeme mouku a špetku soli. Vymícháme hladké těsto, které necháme 10 minut odstát. Ghí dáme na pánev rozehřát a pak na něj nalijeme připravené těsto. Na středním ohni osmažíme palačinky (každá strana 2-3 min). Hotové je přeložíme na papírovou utěrku a pak je potřeme Ghítelou. Ozdobíme čerstvým ovocem.

 

  1. Jana Boučková, autorka projektu Děti na startu, z Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz, www.fisaf.cz

„Už osm let děti vítají možnost zábavného cvičení ve školách, školních družinách, mateřských školách, kroužcích, sportovních klubech nebo fitness centrech v rámci celonárodního projektu Děti na startu. Jeho hlavní myšlenkou je probudit v dětech chuť se hýbat a sportovat pro radost. V rámci tohoto projektu, který vznikl pod záštitou Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz a za podpory Ministerstva školství ČR, odborně vyškolení trenéři a instruktoři pomáhají dětem rozvíjet základní pohybovou motoriku, koordinaci, obratnost, rychlost a sílu. Kurzy kopírují školní rok, výuka je pestrá a zábavná. Děti se nejdříve věnují atletice, pak gymnastice, přejdou na míčové hry, motorická cvičení a na závěr nechybí ani soutěže. Projekt slaví velké úspěchy například ve školních družinách, kde díky němu mají děti šanci na aktivnější náplň než jen trávit po vyučování další hodiny sezením. Pokud ještě vaši potomci Děti na startu nenavštěvují, zjistěte si, kde nejblíže se konají.“

Tip: Na úspěšné Děti na startu navazuje Sportmánie, projekt pro děti starší 9 let. Program vzniká ve spolupráci s dětmi a využívá aktivity, které jsou vhodné a zajímavé pro tuto věkovou kategorii – např. badminton, canicross (běh s pejskem), geocaching, koloběžky.

 

  1. Martina Žáčková, Spa hotel Lanterna, Velké Karlovice, www.lanterna.cz

„Aby se děti měly na co těšit, i když už prázdniny skončily, zkuste společně s nimi naplánovat nezapomenutelný víkend na nějakém krásném místě. Pohodu, klid a také spoustu zajímavých aktivit, to vše v jedinečných kulisách beskydské přírody, nabízí například Resort Valachy ve Velkých Karlovicích. Perfektní zázemí pro rodiny představují Spa hotel Lanterna a Wellness hotel Horal, kde se děti vyřádí v bazénech s vodními atrakcemi a dospělé nadchne vysoká úroveň wellness služeb. Klidně i s kočárkem se dá vyrazit na Kulíškovu naučnou stezku kolem hotelu Horal, starší děti se skvěle zabaví na turistické trase Hledej poklad na Razule, vytvořené na principu geocachingu. Letošní novinkou je pak nová naučná Stezka portáše Maliny na sjezdovce Razula, naproti Spa hotelu Lanterna. Pokud vaše děti láká golf, a dosud neměly příležitost si ho zkusit, vezměte je na golfové hřiště u hotelu Horal. Naši instruktoři zde pravidelně pořádají zábavné procházky po golfovém hřišti, při nichž si klidně celá rodina může poprvé vyzkoušet odpalování i hru na jamku.“

Tip: Místní relaxační centrum Wellness Horal pořádá každý den od 9.30 do 11 hodin saunování pro děti, které si tu mohou užít i speciální dětský saunový rituál.

 

Zdroj: www.juklik.cz, www.monkeysgym.cz, www.lanterna.cz, www.fisaf.cz, www.ceskeghicko.cz

Continue Reading

Novinky

Bramborové šišky – evergreen s vůní skořice a vanilky

Published

on

Jedním z jídel, která nikdy nezestárnou, jsou i tradiční bramborové šišky. Můžete je podávat jako přílohu k masu nebo zelenině, ale nejlíp si je vychutnáte jen tak posypané cukrem a mákem a polité skořicovým ghíčkem. Rozplynou se na jazyku!

Bramborové těsto nabízí spoustu prostoru pro fantazii – snadno z něj připravíte třeba knedlíky, placky a také šišky. Právě tenhle neobyčejně obyčejný pokrm se v poslední době stále častěji objevuje i v nabídce vyhlášených restaurací. Šišky skvěle chutnají nasladko i naslano. Můžete je sypat mletým mákem smíchaným s cukrem, nastrouhaným perníkem nebo osmahnutou strouhankou. Ještě zajímavějšího výsledku ale dosáhnete, pokud hotový pokrm na závěr polijete přepuštěným máslem. „Ghí, jak nazývá přepuštěné máslo ajurvéda, která ho považuje za zásadní potravinu pro zdravý vzhled, mentální rovnováhu a dobré trávení, totiž výslednou chuť neuvěřitelně zjemní a dodá pokrmu ty správné grády. A protože ghí neobsahuje kasein (mléčnou bílkovinu) ani laktózu (mléčný cukr), je snadno stravitelné a nepřepaluje se (má vysoký kouřový bod 250 °C), nemusejí se ho bát ani ti, kdo obyčejné máslo nemohou. Navíc se nemusí skladovat v chladu a vydrží až 12 měsíců,“ upozorňuje na další klady ghí Andrea Zpěváková Dostálová ze společnosti České ghíčko ve Vysokém Mýtě.

Suroviny:

500 g vařených brambor

300 g polohrubé mouky

3 vejce

sůl

Na posypání:

mletý mák, perník nebo strouhanka lehce osmahnutá na ghí

moučkový cukr

Na omaštění:

Ghí se skořicí a vanilkou od Českého ghíčka (může být i čisté nebo BIO Ghí)

Postup:

  1. Uvařené brambory necháme vychladnout. Pak je nastrouháme na jemném struhadle a zasypeme moukou.
  2. Bramborovou směs osolíme, přidáme vejce a zpracujeme v hladké tužší těsto.
  3. Těsto rozdělíme na tři díly a z těch pak ukrajujeme menší kousky. Z každého kousku nejprve vyválíme kuličku a z ní pak malou šišku. Hotové šišky pokládáme na pomoučněný vál nebo prkénko.
  4. Do většího hrnce dáme vařit vodu, osolíme ji, a když je ve varu, šišky do ní vhodíme. Sledujeme, zda se některá nepřichytila u dna. Pokud ano, opatrně ji vařečkou odlepíme. Šišky vaříme asi 5 minut. Když vyplavou na hladinu, jsou hotové.
  5. Pak je scedíme, necháme okapat a vložíme na chvilku do mísy s trochou rozpuštěného ghí. Zlehka promícháme, aby se stejnoměrně obalily ghíčkem a nelepily se k sobě.
  6. Šišky rozdělíme na talíře a sypeme podle chuti – buď mletým mákem smíchaným s moučkovým cukrem, strouhaným perníkem nebo strouhankou osmahnutou na ghí. Poléváme je rozpuštěným skořicovým ghíčkem s vanilkou, které dodá pokrmu jemnou chuť a vůni.

Tip od Andrey Zpěvákové Dostálové: „Kdo má rád šišky naslano, doporučuji hotové šišky opéct na ghíčku česnek a sůl a hustě posypat hladkolistou petrželkou. Je to lehké, rychlé, levné a moc dobré!“

Které ghí si vyberete?

České ghíčko vyrábí nejen klasické Ghí, ale k dostání je i BIO Ghí nebo různě ochucené varianty, například Ghí s chilli, kurkumou, česnekem, levandulí nebo s vanilkou a skořicí. Výjimečné je pak Kozí Ghí. Výborné jsou i Ghítely, zdravé varianty pomazánek, které se nabízejí v těchto příchutích: lískooříšková, arašídová, kešu a kokos nebo mandle a káva. Na výběr máte i z několika variant velikostí, abyste mohli „ochutnávat“, než se pustíte do ghíčka ve velkém. Více se dozvíte na www.ceskeghicko.cz

 

Zdroj a foto: www.ceskeghicko.cz

Continue Reading

Vhodný tarif pro studenta? Mrkněte se na nabídku.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.