Evropská unie nezná pojem jednotné euro-záruky jako univerzálně platného pravidla pro vyřízení reklamací v rámci členských států. Některé nadnárodní společnosti ale smluvně dovolují zboží zakoupené v jiné zemi Evropské unie reklamovat v České republice. Zní to skvěle, říkáte si – ušetříte si tím spoustu času i starostí. Celá věc se má ale trochu jinak.

Seznámíme vás se zkušeností paní Jany, která si na dovolené ve Španělsku koupila v luxusním butiku nejmenované značky za 320 eur pár kožených lodiček. Po několika týdnech běžného nošení se odlepila část podrážky a boty bylo nutné opravit nebo reklamovat. Protože je měla paní Jana opravdu jen pár týdnů a investice do nich byla vysoká, zvolila reklamaci. Na infolince společnosti se dozvěděla, že může reklamaci vyřídit i na kamenné prodejně v pražské Pařížské ulici, která je autorizovanou prodejnou dané značky u nás Čechách. 

Asistentka prodeje na pražské prodejně měla ze Španělska zaslaný vyplněný dokument o procesu reklamace. Nezdálo se tedy, že by měly nastat nějaké potíže s kladným vyřízením reklamace. Za pár dní ale z butiku paní Janě zavolali a stroze jí sdělili, že je nutné poslat zboží na kontrolu přímo do prodejny, kde obuv zakoupila a že se o lhůtu přepravy prodlouží doba vyřízení reklamace až o několik týdnů. To paní Jana odmítla. Dle zákona o ochraně spotřebitele je na vyřízení reklamace třicetidenní lhůta. Nakonec se paní Jana rozhodla zboží reklamovat přímo na pobočce v zahraničí. Obuv odeslala ověřenou přepravní společností do Španělska, zde zásilku bez větších problémů posoudili a zaslali paní Janě na bankovní účet peníze zpět. Žádné vedlejší náklady paní Janě nevznikly, ze spotřebitelského zákona vyplývá, že náklady spojené s reklamací hradí prodávající. Pro přepravu balíku do Španělska zvolila firmu, u které si byla jistá, že zásilku bezpečně doručí a následně zaslala kopii dokladu o přepravě do zahraniční firmy.

Nebojte se nákladů spojených s reklamací

Spotřebitel nemusí platit žádné náklady související s reklamací. Co to v praxi znamená? Pokud jste se rozhodli zaslat zboží zásilkovou službou, náklady spojené s ní vyžadujte po prodávajícím. Vznikla vám vzhledem k nefunkčnosti výrobku nějaká škoda? Například pokud jste museli zavřít na dva dny svou kavárnu, protože nový kávovar přestal fungovat, můžete náhradu škody za tržbu požadovat po prodávajícím. Kompletní informace naleznete v článku Evropského spotřebitelského centra.

Výsledek obrázku pro shopping

About The Author

Píšeme pro vás denně zajímavé články ze světa. Na našem webu najdete široké zaměření publikace. Snažíme se informovat co nejširší základnu čtenářů. Tento magazín jsme založily v roce 2015.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.