Letní období se blíží a vy stále přemýšlíte nad tím, jak proměnit vaše břicho v pekáč buchet? Stejně jako pro ostatní může být přání nepředstavitelnou věcí, jako například zdolání Mount Everestu. Nicméně správným tréninkovým režimem a především zdravým stravováním můžete krásného těla dosáhnout již za měsíc. Jak na to? Pojďme se společně podívat na to, jak svého snu můžete snadno docílit.

Výsledek obrázku pro crossfit1.Krok – Vytvoření tréninkového plánu

Ať už se jedná o jakoukoliv motivaci k dosažení, důležité je být připraven. Správným přístupem je připravit si tréninkový plán, prostřednictvím kterého zjistíte procento tělesného tuku ve vašem těle. Jak uvádí některá studie, břišní svalstvo začíná být znatelné v okamžiku, kdy množství tělesného tuku klesne u mužů pod 13%, naopak u žen je hranice stanovena na 17%. Samozřejmě, že jako u každého sportu, tak i zde existují výjimky, ale přesto většina z nás potřebuje pro získání vysněného břicha zhubnout hlavně tuk.

  • Příklad: Řekněme, že jste muž o hmotnosti 76 kg a objem vašeho tělesného tuku je 18%. Váš cílový objem je 12%. Z toho plyne, že musíte shodit 6% tuku. Pro výpočet toho, kolik kilogramů to celkově je, použijte následující vzorec. (% tuku, které musíte shodit) x (původní hmotnost) = kolik musíte celkově shodit kg. V naší modelové situaci by vzorec po dosazení hodnot vypadal takto: (0.06%) x (76 kg) = 4.56 kg.

Výsledků docílíte pomocí cviků na břišní svalstvo. Břišní svaly posilujte pět dní v týdnu. Celkem se jedná o sérii cviků ze čtyř setů, důležitý je počet s co největším opakováním. Pokud se v každém setu dostanete nad 30 opakování, pak byste měli přidat na zátěži a použít například medicinbal. Pokud i tak zvládáte, pak si můžete pomoci přes závaží s větší hmotností. Jaké cviky můžete cvičit? V první řadě se jedná o klasické zdvihy nohou na lavičce. Tímto cvičením zasáhnete spodní břišní svalstvo. Zkracovačky se zdviženýma nohama. Tímto cvičením zasáhnete horní břišní svalstvo. Přetáčení nohou v leže, kterým procvičíte šikmé břišní svalstvo.

2. Krok – Změna stravovacích návyků

Jak se říká, všechno to začíná v ledničce. Důležité je tedy sestavit čistý stravovací plán. Co si pod tím představit? Čistá, zdravá strava je taková, která neobsahuje zpracovaná jídla. Místo toho by měla být složena z celých, nezpracovaných potravin, které vám společně dodají všechny potřebné živiny. Mezi zpracované potraviny můžeme zařadit celou řadu jídel – vyhýbat byste se měli zejména těm velmi zpracovaným, po kterých se nejvíce tloustne. Jedná se například o brambůrky, hamburgery z fast-foodů, mražené polotovary a další. Pokud jste se rozhodli dát do toho všechno, pak určitě konzumujte vyváženou stravu. Chcete-li honbu za břišním svalstvem podpořit, budete se muset stravovat komplexními jídly, sestávajícími z většího množství čistých bílkovin, ovoce, zeleniny, nepříliš tučných mléčných výrobků a zdravých sacharidů. Váš jídelníček by tak neměly minout bílkoviny, ovoce, zelenina a důležité jsou pravidelné snídaně.

V jakém měřítku se stravovat? Podle odborníků je potřeba jíst šest menších jídel denně. Pro hubnutí nesmíte jídla vynechávat, ale naopak dodržovat režim šesti menších jídel denně. V poslední řadě bychom určitě doporučili pít spoustu vody. Vzhledem k tomu, že tělo není na pravidelné cvičení připraveno, musíte zůstat neustále dobře hydratovaní.  Dostatek vody také zabrání nadýmání–když jste dehydrovaní, tělo zadržuje vodu a způsobuje nepříjemné nadýmání.

Výsledek obrázku pro crossfit

Leave a Reply

Your email address will not be published.