Pokud budeme vyhledávat spolehlivého výrobce projektorů, pak rozhodně můžeme vsadit na tchajwanskou firmu BenQ prodávající spotřební elektroniku, výpočetní a komunikační techniku. V průběhu několika let si vybudovala poměrně slušné portfolio projektorů pro domácnosti i firmy, přičemž jsme se v letošním roce konečně dočkali přenosného LED modelu GV1 o velikosti dlaně, který umí přijímat obsah přes Wi-Fi, Bluetooth i USB-C. Spojit ho tedy můžete během několika vteřin se svým iPhonem, MacBookem, či iPadem všech generací. Do redakce nám dorazil na testování a tak jsme se rozhodli připravit pro vás krátkou recenzi. Čtěte dál…

Výsledek obrázku pro benq gv1Svým parádním designem připomíná spíše přenosný reproduktor, než zobrazovací zařízení a ve společnosti sledujících rozhodně překvapí. Uvnitř najdeme kromě kvalitní optiky také slušnou výbavu, která potěší nejen u firemních prezentací, ale také ve volném čase s přáteli. Ptáte se proč? Nejmenší projektor od BenQ vám umožní sledovat videa, prohlížet sociální sítě i poslouchat hudbu nebo hrát hry bez omezení kabely a složitého nastavování. Výrobce totiž vsadil na populární platformu Android, takže jsou uživatelské možnosti velmi rozšířené. Jedná se o skvělého parťáka do každé situace a společně se podíváme na všechny detaily, které by vás mohly zajímat. Pojďme na to! Kompletní specifikace najdete na oficiálních stránkách zde.

Obsah balení & představení

V případě, že si miniaturní projektor BenQ GV1 objednáte, dorazí vám v recyklovatelné krabici odpovídajících rozměrů, přičemž na samotném balení objevíte kromě grafické vizualizace také několik klíčových informací, které by vás mohly zajímat. Výrobce tady vyzdvihuje například možnost spojení skrze standard USB-C, případně bezdrátovou projekci obrazu prostřednictvím dvoupásmové Wi-Fi (2,4 a 5 GHz). Po sejmutí vnějšího pouzdra je uložen v horní části samotný projektor s rozměry 80 x 155 x 80 mm a hmotností 708 gramů, v jeho blízkosti pak zbývající příslušenství. V první řadě se jedná o synchronizační USB-C kabel, dále pak redukce do elektrické sítě (EU/US) a napájecí konektor. V případě, že byste něčemu nerozuměli, nebo hledali instrukce, můžete použít přibalený uživatelský manuál v angličtině. Pokud budete projektor přenášet, pak využijete praktické síťované pouzdro, do kterého se snadno vejde i dálkové ovládání.

Jak bylo uvedeno o několik odstavců výše, výrobce si dal opravdu záležet a projektor po designové stránce vypadá perfektně. Kompaktní rozměry, elegantní vzhled, příjemně rozdělené ovládací prvky. V tomto ohledu zřejmě bez dalšího komentáře. Konstrukce je pak rozdělena na dvě hlavní části, kdy spodní část tvoří kovová základna s jemným děrováním. Horní část s výklopným kloubem je osazena optikou, ostřícím kolečkem a čtyřmi ovládacími tlačítky. Kvůli odvodu přebytečného tepla jsou pak připraveny ventilační otvory po stranách, které nás příjemně překvapily. Na zadní straně pak najdeme standardní vstupy pro USB-C (kabel je součástí balení) a DC IN napájení. K většině případů pak budete potřebovat dálkový ovladač, který svými tvary připomíná ten od Applu – příjemně padne do ruky, skvěle se ovládá, ani po vzhledové stránce nemůžeme nic vytknout. Jak je na tom konektivita?

Konektivita & uživatelské rozhraní

Zřejmě nejzajímavější a klíčovou částí testovaného modelu je podle nás moderní konektivita prostřednictvím AirPlay. Uživatelé jablečných produktů totiž mají možnost využít podpory zrcadlení obrazovky ze systémů iOS a macOS. V podstatě tak můžete BenQ GV1 jedním kliknutím proměnit na externí monitor, případně zrcadlit obsah na obrazovce zařízení. Je však důležité poznamenat, že nejnovější aktualizace posouvá projektor na zcela vyšší úroveň. Výchozí software nabízí velmi omezené možnosti.

Výsledek obrázku pro benq gv1

Pokud byste náhodou vlastnili chytré zařízení s Androidem, pak potěší podpora Google Cast, která funguje obdobným způsobem jako již zmíněný AirPlay. Třetí možností je propojit projektor BenQ GV1 ke zdroji obrazu přes USB-C, který dokáže nabíjet váš mobilní telefon a dokonce i přehrávat multimediální soubory z paměťových flash disků. Nicméně pohodlnější jsou předchozí dvě varianty – propojovat kabely se v dnešní době už nikomu nechce. V nabídce najdete také možnost vytvoření a sdílení hotspotu, případně spojení přes Bluetooth. To se hodí v situaci, kdy chcete připojit například bezdrátový reproduktor. Nabídka konektivity dále zahrnuje dvoupásmovou Wi-Fi (2,4 GHz / 5 GHz) s možným vytvořením hotspotu a Bluetooth. Možná bychom v některých situacích (zejména pak v zasedacích místnostech) ocenili přítomnost mini HDMI konektoru.

Projekce & zvukový výstup

Vzhledem k tomu, že se jedná o zobrazovací zařízení, pak vás bude rozhodně zajímat formát obrazu, který lze v prostoru promítat. Už v první řadě bychom rádi poznamenali, že pokud budete sledovat oblíbený film při napájení z akumulátoru, pak dojde k poklesu výkonu a obraz bude méně čitelný. To znamená, že k pozorování potřebujete větší tmu. Děje se tak kvůli maximálnímu prodloužení výdrže, která v režimu napájení z baterie činí  podle zjištěných informací necelé tři hodiny. Pokud se zaměříme na specifikace, tento model nabízí maximální svítivost 200 ANSI lumenů a kontrast 100 000 : 1. Přestože je nativní rozlišení pouhých 854 x 480 pixelů, při používání to však není velký problém, jelikož při promítání budete stát spíše ve větší vzdálenosti a nebudete obraz sledovat z metru. Podle výrobce se při rozumné vzdálenosti můžete dostat až na 100″ obraz, což však vyžaduje dostatečnou tmu, aby byl obraz ostřejší.

Pokud si chcete dodatečně upravit obraz pro jednotlivé scény, pak si můžete v nastavení vybrat z několika barevných profilů, k dispozici je Vivid TV, Cinema, Sport, Bright a Presentation. Nejsytější barvy pak nabízí režim uvedený první v přehledu. K dispozici je poměrně široká škála různých možností, kdy si se všemi parametry pohrajete podle svého uvážení. Pokud zrovna nemáte rovné plátno na projekci, pak vás potěší automatická korekce lichoběžníkového zkreslení (AutoKeystone) a možná vás trošku potrápí ruční ostření, na který je třeba si zvyknout. Jestliže očekáváte parádní stereo z reproduktorů, pak vás nepotěšíme. Výrobce totiž použil reproduktor s výkonem 5W, který je pro zvukový výstup dostatečně hlasitý, ale kvalitou spíše podprůměrný. Pokud si chcete promítání filmu vychutnat na maximum, pak připojte bezdrátový reproduktor.

Shrnutí & závěrečné hodnocení

Měli jsme možnost testovat tento parádní projektor několik týdnů, přičemž jsme došli k závěru, že se jedná o povedené zařízení zabalené do stylového kabátku, které má rozhodně co nabídnout. Nicméně kvůli vyšší pořizovací ceně (téměř 10 tisíc korun) zřejmě nebude pro každého a tak je třeba zdůvodnit si, pro koho je vlastně ideální. Troufám si říci, že za ty peníze určitě stojí, ať se budeme soustředit na obraz, kvalitu zpracování, funkce a poměrně slušnou výdrž na baterii, podporu AirPlay, moderní USB-C a další, pak nemůže vyjít hodnocení jinak, než velmi kladně. Jako méně negativní pak můžeme označit výkon reproduktoru a menší rozlišení obrazu. Nicméně pokud hledáte parťáka na konference a zároveň budete sledovat s přáteli sportovní utkání, pak není co řešit. Rozhodně doporučujeme!

About The Author

Píšeme pro vás denně zajímavé články ze světa. Na našem webu najdete široké zaměření publikace. Snažíme se informovat co nejširší základnu čtenářů. Tento magazín jsme založily v roce 2015.