Současná situace okolo koronaviru odhalila, co jsme tušili už dlouho – je chyba spoléhat jen na zahraniční trhy a zapomenout, jak schopné a šikovné lidi máme doma. Právě nyní je proto třeba vyjádřit českým firmám svoji solidaritu a podporu tím, že dáme přednost právě jejich výrobkům. 

České outdoorové značky patří k absolutní světové špičce

„Lidé u nás si často ani neuvědomují, jak velkým podílem přispívá česká produkce do celosvětového „balíku“ outdoorového vybavení a oblečení. Nejen co do objemu, ale především kvalitou se české značky řadí k absolutní špičce a starají se o výbornou pověst České republiky ve světě. Mezi velmi úspěšné a oblíbené české značky patří Pinguin, Hannah, Husky, Warmpeace, Boll, Sensor, Kilpi, High Point, Direct Alpine, Sir Joseph, Patizon, Progress, Trimm, Loap, Alpine Pro a další,“ říká Jaroslav Skalka z e-shopu 4camping.cz, který produkty všech těchto značek prodává, a nedávno získal významné ocenění Shop roku.

„Například česká značka Boll si získala pověst nejlepšího výrobce dětských spacáků a batohů. Česká značka Sir Joseph je zase jedničkou na expediční spacáky a péřové vybavení nejvyšší kvality. Co se týká produktů s péřovou izolací, je uznávaným výrobcem rovněž Warmpeace. Direct Alpine obléká horské vůdce a pracovníky horské služby v několika zemích světa. Pinguin má zase výsadní postavení mezi producenty turistického a kempingového zboží, protože vyčnívá nad ostatní vynikajícím poměrem cena/výkon,“ upozorňuje Jaroslav Skalka. Nutno podotknout, že i on sám patří k těm schopným podnikavým Čechům, kteří dokázali téměř z ničeho vybudovat stabilní a úspěšnou firmu – 4camping.cz, která si ocenění Shop roku určitě zaslouží.

O svém cíli nesmíte pochybovat

Když se Denisa Jasinská před osmi lety rozhodla založit vlastní kosmetickou značku Essenté, právě vrcholila celosvětová ekonomická krize. Jenže ona o svém cíli nepochybovala. Původním povoláním zdravotní sestra chtěla vyvinout a vyrábět špičkovou českou kosmetiku, plně srovnatelnou s tím nejlepším, co se ve světě nabízí. Dnes s produkty české značky Essenté pracují kosmetické salony po celé republice a vyváží se i do zahraničí.

„Rok 2012 znamenal mezník v mém životě. Kvůli krizi přišla kosmetická firma o 20 % svých příjmů. Tehdy jsem vážně přemýšlela, jestli má smysl v tomto oboru ještě pokračovat. Ale naštěstí převážila moje touha vyvíjet a vyrábět vlastní kosmetickou řadu, původní, českou, která by byla na vysoké úrovni, a srovnatelná s produkty, které představují prestižní světové kosmetické firmy. A tak jsme spolu s rodinou dali dohromady všechny naše úspory, půjčili si peníze u několika bank a začali dělat vše pro to, aby mohla vzniknout značka Essenté. Ta si postupně vydobyla své místo na českém kosmetickém trhu a já věřím, že se nám podaří zvládnout i současnou nelehkou situaci zapříčiněnou koronavirovou krizí,“ říká Denisa Jasinská, zakladatelka značky Essenté.

A co je podle ní největší předností české kosmetiky Essenté? „Určitě její složení a vysoký obsah účinných látek. Investujeme do kvalitních surovin od renomovaných dodavatelů, kteří mají kvalitní technologické a laboratorní zázemí a jsou napojeni na výzkumné programy na vysokých školách a ve vědeckých ústavech. Naše produkty tak obsahují vždy horní, výrobcem doporučenou dávku dané aktivní látky (jedná se např. o peptidy nebo tzv. AHA kyseliny). Kosmetika je proto skutečně účinná a výsledky jsou brzy vidět,“ uzavírá Denisa Jasinská.

Pracuji selským rozumem, intuicí a „dobrem“

„Nápad na výrobu ghí (přepuštěného másla) měla moje kamarádka Dominika, která jej znala z indické kuchyně. A tam je ghí základní ingrediencí. Velmi rychle jsem si jej oblíbila i já. Nejenže mi chutnalo, ale věřily jsme, že se jedná o geniální produkt s velkým potenciálem využití. Tak jsme společně s Dominikou založily firmu České Ghíčko. Začátky nebyly jednoduché, ale drželo nás velké nadšení pro věc, které nám pomáhalo zvládnout i nepopulární úkoly, jako třeba „prokousat se“ legislativou…,“ vzpomíná Andrea Dostálová, zakladatelka české firmy České Ghíčko, a upřímně přiznává, že odjakživa nemá ráda čísla a statistiky. „Pracuji hodně selským rozumem, intuicí a „dobrem“. V naší firmě mám naštěstí na starosti marketing, kde se to dá uplatnit lépe než v obchodě, který převzal můj syn.“

Ghí se stalo pro všechny, kdo chtějí vařit chutně a zdravě, stejně nepostradatelnou ingrediencí jako třeba olivový olej. Má totiž mnoho dobrých vlastností – skvěle chutná a voní, nepřepaluje se, obsahuje vitamíny A, D, E, K, navíc je bez mléčné bílkoviny. Také se nemusí chladit a vydrží minimálně 12 měsíců. Není divu, že ajurvéda považuje ghí za zásadní potravinu pro zdravý vzhled, mentální rovnováhu a dobré trávení. Podle ní platí – darujete-li někomu ghí, znamená to, že myslíte na jeho zdraví a pohodu.

Zdroj a foto: www.4camping.cz, www.essente.cz a www.ceskeghicko.cz

About The Author

Píšeme pro vás denně zajímavé články ze světa. Na našem webu najdete široké zaměření publikace. Snažíme se informovat co nejširší základnu čtenářů. Tento magazín jsme založily v roce 2015.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.