Connect with us

Novinky

15 rad, jak dítě zbavit strachů. Jen ho nechte, ať se bojí.

Published

on

Jupí! Moje dítě má strach. A mluví o tom. Bezva zpráva. Jen ho nechte, ať se bojí. Tak by se dal shrnout přístup k dětským strachům maminky čtyř dětí Štěpánky Štrougalové z Baby Clubu Juklík.

 

“To není vtip. Opravdu se radujte. Pokud máte dítě, které umí plakat, které umí vyjádřit strach, které za vámi umí přijít pro radu, pro pomazlení, pro vysvětlení, jste skvělí rodiče! K běžnému životu patří radost, obavy, strach, vědomost, nepochopení, otázky a odpovědi. A my, rodiče, tu nejsme pro to, abychom dětem hledali řešení, ale právě pro to, abychom byli nablízku při jejich hledání a chápání. Učme dítě, jak se se strachem vyrovnat,” říká Štěpánka Štrougalová, která vede plavecké a vzdělávací centrum Baby Club Juklík.

Strach? Naše malé dítě se přeci nemá čeho bát. Vždyť mu nečteme žádné strašidelné pohádky, striktně cenzurujeme, na co se dívá v televizi či kterou pohádku si přehrává. Dítě ale před strachem neuchráníte. Strach může přijít bez zaklepání jako rána z čistého nebe. Nebo se vplíží potichoučku a pomaloučku nenápadně jako stín.

Může to být „velký“ strach. Ze smrti. Z nemoci. Z toho, že rodiče někdy umřou. Ale také dítě může bojovat se strachem „malým“. Že mu dojdou bonbony v krabičce, že se mu ztratí oblíbený plyšák, že brzo skončí léto a s ním spojené koupání a cachtání v teplé vodě.

 

Strach k životu patří

Strach k životu patří. Je to přirozená reakce. U dětí se strach týká většinou něčeho neznámého.Vzniká z nevědomosti, z nedostatku informací. Jak se budou děti seznamovat se světem, přirozeně bude množství důvodů ke strachu ubývat. Většina odstínů strachu ustupuje s nástupem do školy, kdy dítě začíná získávat nové poznatky a rozeznává přesněji, co je realita a co fantazie. Ale berte strach také jako prostředek, který nás posouvá dál a stává se i jakýmsi zdrojem pro aktivaci pudu sebezáchovy. Strach s věkem nezmizí. Jenom dostává jinou podobu a strachujeme se v jiných situacích, které jsou zase specifické pro dospělý svět. S věkem se naučíme se svým strachem zacházet. Naučíme se situace prožívat tak, aby nás strach neomezoval při běžném životě, ale v nebezpečných situacích nám sloužil. Strach prostě patří mezí základní emoce, se kterými přicházíme na svět.

 

15 rad Štěpánky Štrougalové, jak bojovat s dětským strachem:

  1. Strach existuje: Je dobré si tuto informaci uvědomit. Jak pro nás, rodiče, tak je nutné, aby to věděly i naše děti.
  2. Mluvte s dětmi: Berte jejich informace vážně. Nezesměšňujte jejich vyprávění. Nemávejte rukou nad tím, když vám dítě bude vyprávět, že se bojí, že až umře, tak mu bude zima a bude mít hlad. Obrňte se trpělivostí a udělejte si čas a dítě vždy vyslechněte. Podporujte ho, ať vše vypráví a pečlivě a precizně popisuje. Važte si toho, že za vámi vůbec dítě s touto informací přijde.
  3. Konkrétní pojmenujte: Odpovězte si na konkrétní otázky a hledejte na ně odpovědi. A řešení.

Příklady. Proč se bojíš jít zítra do školy? Píšete písemku? Pojď, zopakujeme si témata. Rádi tě přezkoušíme. Jdeš zítra na závody? Ke každým závodům patří nervozita a „starťák“. Pojď, vše si připravíme už dnes. Veškeré oblečení, jídlo, sportovní náčiní. Nemusíš se strachovat, že na něco zapomeneme. Ale stejně počítej s tím, že nervozita k závodům či k vystoupením patří. Věř, že i zkušení herci nebo olympijští vítězové mají trému. Ty se bojíš, že ztratíš svého oblíbeného méďu? Schováme ho pod peřinku, a kdyby tam náhodou ráno nebyl, tak se hned podívej na zem. Zda náhodou nespadl. A neboj, nic se mu nestane. Pro jistotu, dáme na zem tu tvoji milovanou deku, aby si náhodu neudělal při pádu bouli.

  1. Dávejte strachu či obavě tvář, jméno: Kreslete si pocity a konkrétně dané bubáky. Zkuste jim udělat vtipné čepice, bláznivé brýle. A klidně si obrázek pověste na viditelné místo. Nepomůže? Zkuste pravý opak. Strach nakreslete a spolu s dětmi spalte. Každé dítě je jiné a každému dítěti může pomáhat jiný „rituál“. Můžete také strašidlo zahnat hlasitým zpěvem. Podporujte dítě v tom, ať samo vymýšlí způsoby. A nebraňte se žádnému řešení. Ani tomu zdánlivě bláznivému.
  2. Dítě špatně usíná? Bojí se zlých snů? Učme se klidně od starých indiánů. Udělejte si společně indiánský amulet – lapač snů a zavěste ho dítěti nad postel. Budete překvapeni, jak moc dokáže pomoci při usínání i oblíbený plyšák. Copak vy si třeba někdy nevezmete na důležitou schůzku oblíbený prstýnek nebo prostě něco pro štěstí? A velmi často pomáhá noční světýlko, malá lampička, svítící obrázky.
  3. Strašidla součástí výchovy? Nikdy! Nepoužívejte zastrašování jako běžnou součást výchovy. Můžete se dostat do pěkné šlamastiky, ze které se vám bude velmi obtížně vystupovat.
  4. Strašidelné zvuky a hluky: Překvapivě se malé děti mohu bát i mixéru, vysavače …pokud ale děti necháte s těmito přístroji pracovat samostatně, pochopí. Nechte děti si strach „osahat“.
  5. Cestování do neznáma: Dítě může pociťovat nepříjemné pocity i při cestě na školku v přírodě. Udělejte si čas, povídejte si, co ho čeká, jaké tam budou hrát hry. V dnešní době se můžete na internetu podívat na fotografie objektu a ukázat dítěti, kde a jak budou spát. Trochu povědomí, kam vlastně jedou a jak to tam bude vypadat, určitě pomůže.
  6. Vyprávějte své příběhy: I my, rodiče, máme někdy strach. Popisujte dětem, co cítíte, jak situaci řešíte, co činíte za kroky, které vám pomáhají.
  7. Čert, tma a černočerný les: Pokud vaše dítě má strach z čerta či tmavých lesů, respektujte to. Dobré řešení rozhodně není, že když se bojí tmy, tak ho častěji budete v noci vodit do lesů. Počkejte nějakou dobu (i roky), a pak zkuste znovu toto téma otevřít. A čert? Ten nikdy nechodí sám. Vždy má s sebou Anděla a Mikuláše. Důležitý je Mikuláš. Ten může bilancovat, a ne strašit. Může se zeptat dětí, ale také rodičů. Co jim dělá radost, kdy jsou šťastni, co mohou vylepšit. Anděl je symbol dobra a Čert je symbol zla. Zajistěte, ať jsou spíš jako kulisy v pozadí, a hlavním partnerem ať je 5.12. Mikuláš.
  8. Příklad rodičů: Pokud i my budeme ječet při pohledu na pavouka, dítě si tento model odnese do života. Zkuste hledat řešení. Tatínek pavouka odnese, koštětem ho vymete z pokoje, vyluxujete ho…
  9. Rozdíl mezi skutečností a fantazií: Většinou až děti kolem šestého roku dokážou rozpoznávat, co je skutečné, a co ne. My jsme tu od toho, abychom děti postupně učili rozlišovat fantazii od skutečnosti.
  10. Pochopení pravděpodobnosti: Děti se samozřejmě ve svém životě dozví, že existují zlé věci. Přírodní katastrofy, války, zloději, nemoci, ale i rozvody rodičů, poničená přátelství… Tyto informace dětem nemůžeme vyvracet. Ubezpečíme je v tom, že taková je realita. Ale je nutné je zároveň učit pochopit fakta, která určují, s jakou pravděpodobností se mohou děsivé věci přihodit.
  11. Nezakazujte, ale vymezte jasná pravidla: Snažte se vynechat věty typu: „Nelez tam, spadneš“. Věty tohoto znění se dají nahradit: „Je těžké přelézt tuto kládu. Možná i trochu nebezpečné. Pojď, pomůžu ti a ukážu, jak to zvládneš bezpečně.“ Jak zní jinak věty: „Nelez do té vody! Utopíš se.“ Nebo: „Pamatuj si, že do vody smíš vždy jenom s dospělou osobou.“ Nezakazujte. Povolujte, ale stanovte jasná pravidla.
  12. Dítě musí mít jistotu, že nás svým strachem neotravuje: Pokud malé dítě pláče, necítí se dobře, pofňukává – dává nám signál, že hledá pomoc. Je důležité rychle odpovědět a dát mu jasně na vědomí „…slyším tě, pomůžu ti, můžeš mi důvěřovat…“ Na nás je, abychom udělali maximum pro to, že dítě bude chtít s námi svůj svět sdílet. Pokud budeme jeho pocity smetávat ze stolu nebo jej budeme trestat, bude se příště bát za námi přijít.

 

Fakta každého rodiče uklidní

Vývoj dítěte má svoje pravidla. Známe obecné informace, kdy dítě přibližně udělá první obrat, kdy bude sedět, kdy se můžeme těšit na první krůčky, kdy si budeme moci zahrát pexeso, kdy si budeme spolu házet míčem… A jak už bylo řečeno, i strach do vývojové řady patří. Odborníci uvádějí několik období, s nimiž musíme počítat a respektovat je. Vývojově podmíněné strachy je nutné si prožít. Nesnažte se dítě přemlouvat k tomu, aby nestálo za vlastními pocity. Okolo 8. měsíce se může u dětí objevovat strach z cizích lidí. Kolem 12. až 18. měsíce se u dětí velmi často objevuje strach z odloučení, tzv. separační úzkost. Většinou vymizí do konce školky. Kolem 3. roku může přijít strach z nadpřirozena. U dětí ve věku kolem 4.–5. roku se může objevit strach ze smrti. Vedle podmíněných strachů se mohou u dětí objevovat i strachy zapříčiněné výchovou. A může to být jak problematickým vztahem, tak ale také přemírou ochraňování samotného dítěte, kdy mu není dána žádná volnost. Ale věříme, že každý rodič se snaží tyto strachy eliminovat.

Kdy musíte zpozornět? Pokud se dítě budí několikrát za noc, počurává se, cucá si palec, vytrhává si vlasy, okusuje si nehty, jeho chování je extrémní (ať už pasivní, či naopak velmi aktivní či neklidné), vyhledejte odborníka. Dětský psycholog vám poradí. Buď rozptýlí vaše obavy, nebo pomůže najít řešení. V těchto případech s návštěvou raději neotálejte.

 

Zdroj: www.juklik.cz

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nezařazené

5 důvodů proč si pořídit elektrokolobězku Smoot EZ6

Published

on

Přemýšlíte nad tím, že si pořídíte elektrokoloběžku? Ať už třeba na dojezd do práce, občasné jízdy do školy, nebo na výlety po okolí? V poslední době o tento moderní, dopravní prostředek narůstá zájem nejen u mladší generace. Využití totiž najde opravdu kdokoliv. Navíc nabízí řadu bezpečnostních prvků, kompaktní velikost, slušnou akceleraci a celkově dobré jízdní vlastnosti, tak proč do toho nejít? Vybrat si můžete z nejrůznějších značek a modelů, které se od sebe liší nejen vzhledem, ale také technickými parametry. Pro kterou variantu se rozhodnout, abyste neudělali krok vedle? Poradíme vám!

Recenze: Elektrokoloběžka Smoot EZ6. Skvělý způsob dopravy po městě. – SmartMagazín.cz

Jedním z oblíbených modelů elektrokoloběžek je Smoot EZ6, který nabízí všechno, co hledáte. Svým vzhledem může připomínat světově známé modely Xiaomi Scooter (v zásadě téměř všechny dostupné koloběžky na globálním trhu vychází z tohoto designu) a to je naopak dobrá zpráva. Kromě toho ale nabízí slušný výkon motoru, bezdušové pneumatiky, nebo třeba funkci tempomatu, který se bude hodit zejména po městských stezkách.

1.Dostatečně silný motor

Vždy je důležité sledovat, jak silný motor elektrokoloběžka nabízí. Právě vybraný model Smoot EZ6 v sobě ukrývá 350 W (s maximálním výkonem až 700W), což je dostatečná hodnota, pokud si chcete užít jízdu na maximum. Díky tomu nabízí slušnou akceleraci, kdykoliv jen potřebujete zrychlit. K výrobě těchto motorů jsou používány moderní technologie, které zaručí dlouhou životnost a spolehlivou funkčnost v městském i mimo urbanistickém prostředí.

2.Baterie se slušným dojezdem

Dojezd je důležitý. Přece jenom nechceme s elektrokoloběžkou kroužit pouze na dvorku. Proto je důležité sledovat parametry baterie, zejména její kapacitu. Mnohé modely lákají na nízkou pořizovací cenu, nicméně v tomto směru disponuje slabou baterií, která nabídne dojezd 10 kilometrů, což je z logického hlediska nesmysl. Právě oblíbený model Smoot EZ6 slibuje maximální dojezd až 30 km, což je naprosto dostačující a v poměru pořizovací ceny odpovídající údaj.

3.Brzdy jsou základ. Na to nezapomeňte!

Stejně jako u dalších dopravních prostředků je důležitý spolehlivý brzdový systém. Obzvlášť pokud kličkujete po městě v provozu, platí pravidlo, že brzdy musí být v pohotovosti každou vteřinu. Některé levnější modely na tomto parametru šetří a mnohdy dopadá, že brzdy nefungují podle standardů. Naopak u modelu koloběžky Smoot EZ6 máte k dispozici jak elektronickou, tak zadní kotoučovou brzdu, která nabízí okamžitou zpětnou vazbu.

4. Buďte na silnici vidět.

V případě, že se chystáte na koloběžce jezdit ve večerních hodinách (což je při cestě z práce obvyklé), nezapomeňte na bezpečnostní (reflexní) prvky, aby vás bylo na silnici vidět. Odrazky, světlo, cokoliv zvyšuje vaši šanci, že na vás ostatní účastníci provozu zareagují. Právě model EZ6 nabízí v přední části LED světlo, zadní část koloběžky pak zajišťuje brzdové světlo. Nechybí ani reflexní prvky rozmístěné po konstrukci koloběžky.

5.Proč je důležitá hmotnost koloběžky?

Elektrokoloběžka je parťák, který s vámi bude kdykoliv jen potřebujete. Nicméně tahat se s ní ze čtvrtého parta budete muset vy. To znamená, že i tady hraje podstatnou roli samotná hmotnost koloběžky a čím lehčí, tím lepší. Ideální je vybírat do 15 kilogramů, jelikož v takovém případě není náročné ji vynést až do bytu, složit do kufru auta, nebo přenášet z jednoho místa na druhé. Smoot EZ6 složíte za 3 vteřiny a navíc váží pouhých 12 kg, což je skvělá zpráva.

Pořídit ji můžete na stránkách www.smartydum.cz za výhodnou cenu, včetně bezplatného servisu a doručením až k vám domů zdarma.

Continue Reading

Novinky

Vadí vám inzeráty bez uvedeného platu? Máme řešení

Published

on

Co vadí uchazečům o zaměstnání nejvíc? No toho by se našlo, mezi favority tohoto žebříčku však nepochybně patří inzeráty bez uvedení platu. Věděli jste, že na inzerát bez platu odpoví až čtyřikrát méně uchazečů než na inzerát s uvedenou platovou hladinou? To už je celkem dost, co myslíte? Kvůli takové „maličkosti“ jako je (ne)uvedení částky, se mohou společnosti okrádat o skutečně talentované zaměstnance.

Není to trochu škoda?

Podle pracovního portálu Jobstack.it rozhodně ano. Vzhledem k tomu, že se Jobstack.it soustředí primárně na „iťáky,“ tak se s tímto problémem setkává extrémně často. Právě specialisté v oboru IT mají největší sklony inzeráty, které nesplňují jejich představy, úplně ignorovat. Co by také ne? Nabídek práce mají většinou plný inbox, takže proč ztrácet čas s odpovídáním na nabídku, která se už od začátku netváří, kdo ví jak výhodně?

Začarovaný kruh nabídky a poptávky

Proč vlastně personalisté plat v inzerátech neuvádějí?

To je docela jednoduché. Prostě čekají na to, až ideálního kandidáta poznají osobně – a pak mu nabídnou v podstatě cokoliv mu na očích vidí. Problém je jen v tom, že bez uvedení platu ho zkrátka nepoznají. Plus je tady samozřejmě ještě odvrácená stránka uvádění platů. Na jednu stranu společnost sice skutečnému odborníkovi dovede nabídnout plat podle jeho představ. Jenže to nejprve musí vědět, jaké ty představy jsou. Proto se často stává, že společnost nabídne určité rozmezí finančního ohodnocení a zrovna se o pár stovek netrefí do představy svého ideálního kandidáta a ten tak neodpoví zase z toho důvodu, že v inzerátu plat byl, jenže moc nízký.

Takže co s tím?

Jobstack.it právě pro tento problém navrhl originální řešení.

Inovativní řešení věčného problému na pracovním trhu – řekněte si o peníze sami

Nelíbí se vám, že je u inzerátu místo konkrétní částky uvedeno pouze „dobré finanční ohodnocení?“ Nebo naopak potenciální zaměstnavatel uvádí částku, které se můžete jen ušklíbnout? Na Jobstack.it můžete během odpovědi na inzerát rovnou použít kolonku, která dá druhé straně vědět, jaký plat si za svou práci představujete.

Tím se rovnou vyhnete těm trochu nepříjemným chvilkám na pohovoru, stejně jako ztracenému času v případě, že se vaše požadavky pohybují úplně v jiných dimenzích, než je firma ochotná nabídnou. Tato funkce portálu Jobstack.it šetří čas všem zúčastněným stranám – a kdo ví, třeba i vám otevře naprosto nečekané příležitosti snů.

Vyzkoušejte si to na Jobstack.it.

Continue Reading

Novinky

5 tipů, jak dětem zpříjemnit začátek školního roku

Published

on

Nic dětem neuteče tak rychle jako prázdniny. Vylepšete jim první dny školních povinností třeba zábavným cvičením, plaváním a také výjimečně chutnou svačinou. Anebo společně naplánujte, kam se vydáte o víkendu.

 

  1. Kristýna Přibylová, profesionální dětské tělocvičny Monkeyˈs Gym, www.monkeysgym.cz

„Se začátkem školního roku zákonitě ubývá dětem pohybu. Dlouhé hodiny, které prosedí při učení, bychom jim měli vyvážit smysluplným pohybem. V profesionálních tělocvičnách je vše vytvořené dětem na míru, proto sem chodí tak rády. K dispozici mají opravdové gymnastické nářadí (kladiny, žebřiny, bradla, trampolína), ovšem vyrobené speciálně pro ně, vyměkčený povrch pro měkké dopady i dostatečně velký cvičební prostor. Děti nadchne zábavné barevné prostředí i hravá forma výuky. Koncept pohybové všestrannosti, na kterém je odborníky speciálně vytvořená metodika zdejšího cvičení postavená, zahrnuje vše, co si děti musí v prvních letech svého života v oblasti sportu osvojit. A pro úspěch výuky je taková metodika úplným základem!“

Tip: Jízda na in-linech baví kluky i holčičky. Pokud děti přihlásíte do kurzu pořádaného profesionály, naučí se nejen jezdit, ale i správně padat, což je základ pro bezpečnou jízdu.

 

  1. Štěpánka Štrougalová, plavecké a dětské centrum Baby Club Juklík, www.juklik.cz

„Nejen kvůli bezpečnosti, ale i pro samotnou radost z pobytu ve vodě, je pro každého rodiče důležité, aby jeho potomek uměl co nejdříve plavat. S koncem léta, kdy jsou děti přivyklé na pobyt u vody a ve vodě a rády by v něm pokračovaly, nastává ten správný čas přihlásit je do kurzu plavání. Leckdo možná namítne, že se taky naučil plavat sám, a žádnou odbornou výuku nepotřeboval. Jenže pokud se tato etapa přeskočí a dítě nemá zvládnuté základní plavecké dovednosti, budou jeho pohyby zmatené, neúčelné, křečovité a schematické. Takovému plavci se říká „pasivní plavec“. Ve vodě nemá potřebnou jistotu a první nečekané příkoří (hloubka, vlna, křeč, silnější proudění, vdechnutí vody…) může způsobit paniku a mít až tragické následky. Pro výuku samotné plavecké lokomoce (schopnost pohybu v prostoru pomocí svalové činnosti) je ideální prostředí plavecké školy, kde je k dispozici velká škála pomůcek a samozřejmě trenér s dlouholetou praxí, který do výuky zapojí hru a zábavu.“

Tip: Dětem uděláte radost plaveckými pomůckami, které zvyšují komfort při pohybu a usnadňují orientaci ve vodě i pod hladinou. Jedná se především o plavecké brýle, čepice a také masky, šnorchly a ploutve.

 

  1. Andrea Zpěváková Dostálová, České ghíčko, www.ceskeghicko.cz

„Každé dítě potěší, když najde ve svačinové krabičce místo obligátního obloženého rohlíku nebo chleba něco zajímavého, a hlavně moc dobrého. Vděčné jsou třeba palačinky, které se dají připravit den předem a druhý den ráno naplnit dle chuti. Pro děti bude nejlepší sladká varianta. Zkuste palačinky pomazat místo marmelády lískooříškovou nebo arašídovou Ghítelou, které jsou složené pouze z oříšků, medu, kakaa a ghí, a doplnit čerstvým ovocem.“

Tip: Špaldové palačinky s Ghítelou

Suroviny: 2 hrnky špaldové mouky, 2 hrnky mléka, 2 vajíčka, sůl, 2 lžíce Ghí od Českého ghíčka

Náplň: lískooříšková nebo arašídová Ghítela od Českého ghíčka

Postup: Vajíčka rozmícháme v mléce, přisypeme mouku a špetku soli. Vymícháme hladké těsto, které necháme 10 minut odstát. Ghí dáme na pánev rozehřát a pak na něj nalijeme připravené těsto. Na středním ohni osmažíme palačinky (každá strana 2-3 min). Hotové je přeložíme na papírovou utěrku a pak je potřeme Ghítelou. Ozdobíme čerstvým ovocem.

 

  1. Jana Boučková, autorka projektu Děti na startu, z Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz, www.fisaf.cz

„Už osm let děti vítají možnost zábavného cvičení ve školách, školních družinách, mateřských školách, kroužcích, sportovních klubech nebo fitness centrech v rámci celonárodního projektu Děti na startu. Jeho hlavní myšlenkou je probudit v dětech chuť se hýbat a sportovat pro radost. V rámci tohoto projektu, který vznikl pod záštitou Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz a za podpory Ministerstva školství ČR, odborně vyškolení trenéři a instruktoři pomáhají dětem rozvíjet základní pohybovou motoriku, koordinaci, obratnost, rychlost a sílu. Kurzy kopírují školní rok, výuka je pestrá a zábavná. Děti se nejdříve věnují atletice, pak gymnastice, přejdou na míčové hry, motorická cvičení a na závěr nechybí ani soutěže. Projekt slaví velké úspěchy například ve školních družinách, kde díky němu mají děti šanci na aktivnější náplň než jen trávit po vyučování další hodiny sezením. Pokud ještě vaši potomci Děti na startu nenavštěvují, zjistěte si, kde nejblíže se konají.“

Tip: Na úspěšné Děti na startu navazuje Sportmánie, projekt pro děti starší 9 let. Program vzniká ve spolupráci s dětmi a využívá aktivity, které jsou vhodné a zajímavé pro tuto věkovou kategorii – např. badminton, canicross (běh s pejskem), geocaching, koloběžky.

 

  1. Martina Žáčková, Spa hotel Lanterna, Velké Karlovice, www.lanterna.cz

„Aby se děti měly na co těšit, i když už prázdniny skončily, zkuste společně s nimi naplánovat nezapomenutelný víkend na nějakém krásném místě. Pohodu, klid a také spoustu zajímavých aktivit, to vše v jedinečných kulisách beskydské přírody, nabízí například Resort Valachy ve Velkých Karlovicích. Perfektní zázemí pro rodiny představují Spa hotel Lanterna a Wellness hotel Horal, kde se děti vyřádí v bazénech s vodními atrakcemi a dospělé nadchne vysoká úroveň wellness služeb. Klidně i s kočárkem se dá vyrazit na Kulíškovu naučnou stezku kolem hotelu Horal, starší děti se skvěle zabaví na turistické trase Hledej poklad na Razule, vytvořené na principu geocachingu. Letošní novinkou je pak nová naučná Stezka portáše Maliny na sjezdovce Razula, naproti Spa hotelu Lanterna. Pokud vaše děti láká golf, a dosud neměly příležitost si ho zkusit, vezměte je na golfové hřiště u hotelu Horal. Naši instruktoři zde pravidelně pořádají zábavné procházky po golfovém hřišti, při nichž si klidně celá rodina může poprvé vyzkoušet odpalování i hru na jamku.“

Tip: Místní relaxační centrum Wellness Horal pořádá každý den od 9.30 do 11 hodin saunování pro děti, které si tu mohou užít i speciální dětský saunový rituál.

 

Zdroj: www.juklik.cz, www.monkeysgym.cz, www.lanterna.cz, www.fisaf.cz, www.ceskeghicko.cz

Continue Reading

Sledujte nás

Vhodný tarif pro studenta? Mrkněte se na nabídku.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.