Connect with us

Novinky

Co opravdu funguje při hubnutí – 9 tajných rad úspěšné sportovkyně

Published

on

Jana Havrdová, prezidentka Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz, má za sebou dlouholetou kariéru vrcholové sportovkyně. Během ní načerpala spoustu zajímavých zkušeností, třeba i finty, jak si udržet štíhlou postavu. A nenechala si je pro sebe…

Ženy si často povzdychnou, že téměř nejí, ale stejně nezhubnou. Čím to může být?

Spousta žen má dlouhodobými a opakovanými dietami otupělý metabolismus. Nefunguje normálně. U řady z nich paradoxně pomůže začít jíst více a kvalitně. Pak začnou hubnout. Vždy ale funguje základní matematické pravidlo, kdy příjem kalorií musí být menší než jeho výdej. Do výdeje se ale počítá i bazální metabolismus. Je úplný nesmysl, aby žena přijímala méně než 5 000-6 000 kJ denně. Pokud sportuje, mělo by to být více.

Někdo radí jíst 5x denně, jiný jen 3x… Jaký interval mezi jídly se vám osobně osvědčil?

Ohledně časového rozložení jídla existuje spousta dobrých voleb. Jako účinný pomocník mi přijde metoda přerušovaného půstu v rozumném nastavení. Pro začátečníky: v průběhu 12 hodin přiměřeně jím, pak ale 12 hodin nejím. Je možné přejít až na poměr 8:16. Větší časové rozpětí bych dlouhodobě nedoporučovala. Vždy ale stejně jde o kalorie. Pokud za 12 hodin sním více než jiní lidé za 2 dny, těžko mohu hubnout.

V čem lidé nejčastěji při hubnutí chybují?

Nejsou na sebe dostatečně přísní. Uzobávají spoustu drobných mlsků, tu oříšek, tu sušené ovoce. Vždy je třeba vnímat úplně všechno, co za den nejen sním, ale také vypiji. Nápoje bývají často zdrojem skrytých kalorií. Sama jsem si vyzkoušela přísný režim „života na kalorických tabulkách“, vydržela jsem 6 měsíců a za tu dobu zhubla 8 kg. Každý, kdo chce opravdu zhubnout, zhubne, ale chce to disciplínu jak v jídle, tak i v pití, a hlavně v pohybu.

Na kolik je pro zhubnutí cvičení důležité?

Bez pravidelného pohybu se hubne těžko. Stejně ale platí, že „ledničku nepřecvičíš“. Jen správné nastavení pohybu a jídla s celkovým deficitem přijatých a vydaných kalorií funguje.

Pohyb je nutný vždy a v každém věku. Bez pohybu tělo nefunguje, jak má, ztrácí fyzickou, ale i psychickou kondici. Celkově je třeba žít čiperně. Každý den nachodit kolem 10 000 kroků, ideálně 2x týdně přidat silový trénink a nezapomenout na cvičení typu jóga nebo pilates, které má skvělé fyzioterapeutické účinky.

Kolik času vy sama v průměru denně věnujete pohybu?

Snažím se 3x až 4x v týdnu běhat, k tomu mám jednou týdně intenzivní silový trénink za pomoci systému EMS, tedy elektrické stimulace svalů. A po každém běhu se ráda protáhnu svojí vlastní krátkou jógovou sestavou.

Nějaká osobní tajná rada…?

Vyplatilo se mi nastavit si pár základních pravidel. Když je dodržím, cítím se dobře:

  1. Ledničku nepřecvičím – pohyb je nedílnou součástí zdravého životního stylu, ale je třeba mít v pořádku jídelníček, jinak se výsledky nedostaví.
  2. Každé jídlo by mělo obsahovat kvalitní bílkovinu a zeleninu nebo ovoce.
  3. Sacharidy rozhodně nevyřazuji, ale pokud mám možnost vybrat si, vždy volím celozrnnou verzi.
  4. Sladké – čím méně, tím lépe, a to bez ohledu na to, jestli je raw, bez mouky nebo má jinou „zdravější“ podobu.
  5. Od každého jídla stačí 1 menší porce. Nepřidávat si!
  6. Ohlídat si pitný režim. Sladké nápoje vynechávám úplně, kávu jen s malým množstvím mléka. Skvělá je čistá voda, ovocné nebo zelené čaje.
  7. Vždy se mi vyplatilo mít alespoň základní plán, co a kde budu přes den jíst. Pokud díky nabitému programu vyhladovím, tak pak sním i to, co bych si normálně nedala. Na svačinku připravenou z domova nedám dopustit.
  8. Nemlsat večer. I celozrnné krekry s nízkotučným našlehaným sýrem mají kalorickou hodnotu. Večeřet nejpozději kolem sedmé, pak už jen v případě hladu před spaním bílý jogurt nebo skyr či neslazený tvaroh.
  9. Pravidelně se vážit. Jen tak případné tloustnutí odhalíte včas a nemusíte pravidelně nasazovat tvrdá dietní opatření.

Důležité na konec: „Když občas nějaká pravidla porušíte, tak se taky nic nestane. Zdraví, pohoda a krása zdaleka nezávisí jen na aktuální váze nebo množství naběhaných kilometrů. Přeji všem hodně zdaru!“ vzkazuje Jana Havrdová.

Český svaz aerobiku a fitness FISAF.cz patří mezi nejaktivnější sportovní svazy v ČR. Jeho prezidentka, Jana Havrdová, je dvojnásobnou mistryní světa ve fitness step, působila jako cvičitelka a byla tváří mnoha pohybově osvětových projektů. Vystudovala práva a zastává také funkci prezidentky České komory fitness. Známá je i jako moderátorka pořadu ČT1 Sama doma anebo jedna z autorek webu Our lovely cooking, který se věnuje zdravému vaření. Má tři děti a její vášní je jóga a běhání. 

Zdroj: Český svaz aerobiku a fitness FISAF.cz

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nezařazené

5 důvodů proč si pořídit elektrokolobězku Smoot EZ6

Published

on

Přemýšlíte nad tím, že si pořídíte elektrokoloběžku? Ať už třeba na dojezd do práce, občasné jízdy do školy, nebo na výlety po okolí? V poslední době o tento moderní, dopravní prostředek narůstá zájem nejen u mladší generace. Využití totiž najde opravdu kdokoliv. Navíc nabízí řadu bezpečnostních prvků, kompaktní velikost, slušnou akceleraci a celkově dobré jízdní vlastnosti, tak proč do toho nejít? Vybrat si můžete z nejrůznějších značek a modelů, které se od sebe liší nejen vzhledem, ale také technickými parametry. Pro kterou variantu se rozhodnout, abyste neudělali krok vedle? Poradíme vám!

Recenze: Elektrokoloběžka Smoot EZ6. Skvělý způsob dopravy po městě. – SmartMagazín.cz

Jedním z oblíbených modelů elektrokoloběžek je Smoot EZ6, který nabízí všechno, co hledáte. Svým vzhledem může připomínat světově známé modely Xiaomi Scooter (v zásadě téměř všechny dostupné koloběžky na globálním trhu vychází z tohoto designu) a to je naopak dobrá zpráva. Kromě toho ale nabízí slušný výkon motoru, bezdušové pneumatiky, nebo třeba funkci tempomatu, který se bude hodit zejména po městských stezkách.

1.Dostatečně silný motor

Vždy je důležité sledovat, jak silný motor elektrokoloběžka nabízí. Právě vybraný model Smoot EZ6 v sobě ukrývá 350 W (s maximálním výkonem až 700W), což je dostatečná hodnota, pokud si chcete užít jízdu na maximum. Díky tomu nabízí slušnou akceleraci, kdykoliv jen potřebujete zrychlit. K výrobě těchto motorů jsou používány moderní technologie, které zaručí dlouhou životnost a spolehlivou funkčnost v městském i mimo urbanistickém prostředí.

2.Baterie se slušným dojezdem

Dojezd je důležitý. Přece jenom nechceme s elektrokoloběžkou kroužit pouze na dvorku. Proto je důležité sledovat parametry baterie, zejména její kapacitu. Mnohé modely lákají na nízkou pořizovací cenu, nicméně v tomto směru disponuje slabou baterií, která nabídne dojezd 10 kilometrů, což je z logického hlediska nesmysl. Právě oblíbený model Smoot EZ6 slibuje maximální dojezd až 30 km, což je naprosto dostačující a v poměru pořizovací ceny odpovídající údaj.

3.Brzdy jsou základ. Na to nezapomeňte!

Stejně jako u dalších dopravních prostředků je důležitý spolehlivý brzdový systém. Obzvlášť pokud kličkujete po městě v provozu, platí pravidlo, že brzdy musí být v pohotovosti každou vteřinu. Některé levnější modely na tomto parametru šetří a mnohdy dopadá, že brzdy nefungují podle standardů. Naopak u modelu koloběžky Smoot EZ6 máte k dispozici jak elektronickou, tak zadní kotoučovou brzdu, která nabízí okamžitou zpětnou vazbu.

4. Buďte na silnici vidět.

V případě, že se chystáte na koloběžce jezdit ve večerních hodinách (což je při cestě z práce obvyklé), nezapomeňte na bezpečnostní (reflexní) prvky, aby vás bylo na silnici vidět. Odrazky, světlo, cokoliv zvyšuje vaši šanci, že na vás ostatní účastníci provozu zareagují. Právě model EZ6 nabízí v přední části LED světlo, zadní část koloběžky pak zajišťuje brzdové světlo. Nechybí ani reflexní prvky rozmístěné po konstrukci koloběžky.

5.Proč je důležitá hmotnost koloběžky?

Elektrokoloběžka je parťák, který s vámi bude kdykoliv jen potřebujete. Nicméně tahat se s ní ze čtvrtého parta budete muset vy. To znamená, že i tady hraje podstatnou roli samotná hmotnost koloběžky a čím lehčí, tím lepší. Ideální je vybírat do 15 kilogramů, jelikož v takovém případě není náročné ji vynést až do bytu, složit do kufru auta, nebo přenášet z jednoho místa na druhé. Smoot EZ6 složíte za 3 vteřiny a navíc váží pouhých 12 kg, což je skvělá zpráva.

Pořídit ji můžete na stránkách www.smartydum.cz za výhodnou cenu, včetně bezplatného servisu a doručením až k vám domů zdarma.

Continue Reading

Novinky

Vadí vám inzeráty bez uvedeného platu? Máme řešení

Published

on

Co vadí uchazečům o zaměstnání nejvíc? No toho by se našlo, mezi favority tohoto žebříčku však nepochybně patří inzeráty bez uvedení platu. Věděli jste, že na inzerát bez platu odpoví až čtyřikrát méně uchazečů než na inzerát s uvedenou platovou hladinou? To už je celkem dost, co myslíte? Kvůli takové „maličkosti“ jako je (ne)uvedení částky, se mohou společnosti okrádat o skutečně talentované zaměstnance.

Není to trochu škoda?

Podle pracovního portálu Jobstack.it rozhodně ano. Vzhledem k tomu, že se Jobstack.it soustředí primárně na „iťáky,“ tak se s tímto problémem setkává extrémně často. Právě specialisté v oboru IT mají největší sklony inzeráty, které nesplňují jejich představy, úplně ignorovat. Co by také ne? Nabídek práce mají většinou plný inbox, takže proč ztrácet čas s odpovídáním na nabídku, která se už od začátku netváří, kdo ví jak výhodně?

Začarovaný kruh nabídky a poptávky

Proč vlastně personalisté plat v inzerátech neuvádějí?

To je docela jednoduché. Prostě čekají na to, až ideálního kandidáta poznají osobně – a pak mu nabídnou v podstatě cokoliv mu na očích vidí. Problém je jen v tom, že bez uvedení platu ho zkrátka nepoznají. Plus je tady samozřejmě ještě odvrácená stránka uvádění platů. Na jednu stranu společnost sice skutečnému odborníkovi dovede nabídnout plat podle jeho představ. Jenže to nejprve musí vědět, jaké ty představy jsou. Proto se často stává, že společnost nabídne určité rozmezí finančního ohodnocení a zrovna se o pár stovek netrefí do představy svého ideálního kandidáta a ten tak neodpoví zase z toho důvodu, že v inzerátu plat byl, jenže moc nízký.

Takže co s tím?

Jobstack.it právě pro tento problém navrhl originální řešení.

Inovativní řešení věčného problému na pracovním trhu – řekněte si o peníze sami

Nelíbí se vám, že je u inzerátu místo konkrétní částky uvedeno pouze „dobré finanční ohodnocení?“ Nebo naopak potenciální zaměstnavatel uvádí částku, které se můžete jen ušklíbnout? Na Jobstack.it můžete během odpovědi na inzerát rovnou použít kolonku, která dá druhé straně vědět, jaký plat si za svou práci představujete.

Tím se rovnou vyhnete těm trochu nepříjemným chvilkám na pohovoru, stejně jako ztracenému času v případě, že se vaše požadavky pohybují úplně v jiných dimenzích, než je firma ochotná nabídnou. Tato funkce portálu Jobstack.it šetří čas všem zúčastněným stranám – a kdo ví, třeba i vám otevře naprosto nečekané příležitosti snů.

Vyzkoušejte si to na Jobstack.it.

Continue Reading

Novinky

5 tipů, jak dětem zpříjemnit začátek školního roku

Published

on

Nic dětem neuteče tak rychle jako prázdniny. Vylepšete jim první dny školních povinností třeba zábavným cvičením, plaváním a také výjimečně chutnou svačinou. Anebo společně naplánujte, kam se vydáte o víkendu.

 

  1. Kristýna Přibylová, profesionální dětské tělocvičny Monkeyˈs Gym, www.monkeysgym.cz

„Se začátkem školního roku zákonitě ubývá dětem pohybu. Dlouhé hodiny, které prosedí při učení, bychom jim měli vyvážit smysluplným pohybem. V profesionálních tělocvičnách je vše vytvořené dětem na míru, proto sem chodí tak rády. K dispozici mají opravdové gymnastické nářadí (kladiny, žebřiny, bradla, trampolína), ovšem vyrobené speciálně pro ně, vyměkčený povrch pro měkké dopady i dostatečně velký cvičební prostor. Děti nadchne zábavné barevné prostředí i hravá forma výuky. Koncept pohybové všestrannosti, na kterém je odborníky speciálně vytvořená metodika zdejšího cvičení postavená, zahrnuje vše, co si děti musí v prvních letech svého života v oblasti sportu osvojit. A pro úspěch výuky je taková metodika úplným základem!“

Tip: Jízda na in-linech baví kluky i holčičky. Pokud děti přihlásíte do kurzu pořádaného profesionály, naučí se nejen jezdit, ale i správně padat, což je základ pro bezpečnou jízdu.

 

  1. Štěpánka Štrougalová, plavecké a dětské centrum Baby Club Juklík, www.juklik.cz

„Nejen kvůli bezpečnosti, ale i pro samotnou radost z pobytu ve vodě, je pro každého rodiče důležité, aby jeho potomek uměl co nejdříve plavat. S koncem léta, kdy jsou děti přivyklé na pobyt u vody a ve vodě a rády by v něm pokračovaly, nastává ten správný čas přihlásit je do kurzu plavání. Leckdo možná namítne, že se taky naučil plavat sám, a žádnou odbornou výuku nepotřeboval. Jenže pokud se tato etapa přeskočí a dítě nemá zvládnuté základní plavecké dovednosti, budou jeho pohyby zmatené, neúčelné, křečovité a schematické. Takovému plavci se říká „pasivní plavec“. Ve vodě nemá potřebnou jistotu a první nečekané příkoří (hloubka, vlna, křeč, silnější proudění, vdechnutí vody…) může způsobit paniku a mít až tragické následky. Pro výuku samotné plavecké lokomoce (schopnost pohybu v prostoru pomocí svalové činnosti) je ideální prostředí plavecké školy, kde je k dispozici velká škála pomůcek a samozřejmě trenér s dlouholetou praxí, který do výuky zapojí hru a zábavu.“

Tip: Dětem uděláte radost plaveckými pomůckami, které zvyšují komfort při pohybu a usnadňují orientaci ve vodě i pod hladinou. Jedná se především o plavecké brýle, čepice a také masky, šnorchly a ploutve.

 

  1. Andrea Zpěváková Dostálová, České ghíčko, www.ceskeghicko.cz

„Každé dítě potěší, když najde ve svačinové krabičce místo obligátního obloženého rohlíku nebo chleba něco zajímavého, a hlavně moc dobrého. Vděčné jsou třeba palačinky, které se dají připravit den předem a druhý den ráno naplnit dle chuti. Pro děti bude nejlepší sladká varianta. Zkuste palačinky pomazat místo marmelády lískooříškovou nebo arašídovou Ghítelou, které jsou složené pouze z oříšků, medu, kakaa a ghí, a doplnit čerstvým ovocem.“

Tip: Špaldové palačinky s Ghítelou

Suroviny: 2 hrnky špaldové mouky, 2 hrnky mléka, 2 vajíčka, sůl, 2 lžíce Ghí od Českého ghíčka

Náplň: lískooříšková nebo arašídová Ghítela od Českého ghíčka

Postup: Vajíčka rozmícháme v mléce, přisypeme mouku a špetku soli. Vymícháme hladké těsto, které necháme 10 minut odstát. Ghí dáme na pánev rozehřát a pak na něj nalijeme připravené těsto. Na středním ohni osmažíme palačinky (každá strana 2-3 min). Hotové je přeložíme na papírovou utěrku a pak je potřeme Ghítelou. Ozdobíme čerstvým ovocem.

 

  1. Jana Boučková, autorka projektu Děti na startu, z Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz, www.fisaf.cz

„Už osm let děti vítají možnost zábavného cvičení ve školách, školních družinách, mateřských školách, kroužcích, sportovních klubech nebo fitness centrech v rámci celonárodního projektu Děti na startu. Jeho hlavní myšlenkou je probudit v dětech chuť se hýbat a sportovat pro radost. V rámci tohoto projektu, který vznikl pod záštitou Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz a za podpory Ministerstva školství ČR, odborně vyškolení trenéři a instruktoři pomáhají dětem rozvíjet základní pohybovou motoriku, koordinaci, obratnost, rychlost a sílu. Kurzy kopírují školní rok, výuka je pestrá a zábavná. Děti se nejdříve věnují atletice, pak gymnastice, přejdou na míčové hry, motorická cvičení a na závěr nechybí ani soutěže. Projekt slaví velké úspěchy například ve školních družinách, kde díky němu mají děti šanci na aktivnější náplň než jen trávit po vyučování další hodiny sezením. Pokud ještě vaši potomci Děti na startu nenavštěvují, zjistěte si, kde nejblíže se konají.“

Tip: Na úspěšné Děti na startu navazuje Sportmánie, projekt pro děti starší 9 let. Program vzniká ve spolupráci s dětmi a využívá aktivity, které jsou vhodné a zajímavé pro tuto věkovou kategorii – např. badminton, canicross (běh s pejskem), geocaching, koloběžky.

 

  1. Martina Žáčková, Spa hotel Lanterna, Velké Karlovice, www.lanterna.cz

„Aby se děti měly na co těšit, i když už prázdniny skončily, zkuste společně s nimi naplánovat nezapomenutelný víkend na nějakém krásném místě. Pohodu, klid a také spoustu zajímavých aktivit, to vše v jedinečných kulisách beskydské přírody, nabízí například Resort Valachy ve Velkých Karlovicích. Perfektní zázemí pro rodiny představují Spa hotel Lanterna a Wellness hotel Horal, kde se děti vyřádí v bazénech s vodními atrakcemi a dospělé nadchne vysoká úroveň wellness služeb. Klidně i s kočárkem se dá vyrazit na Kulíškovu naučnou stezku kolem hotelu Horal, starší děti se skvěle zabaví na turistické trase Hledej poklad na Razule, vytvořené na principu geocachingu. Letošní novinkou je pak nová naučná Stezka portáše Maliny na sjezdovce Razula, naproti Spa hotelu Lanterna. Pokud vaše děti láká golf, a dosud neměly příležitost si ho zkusit, vezměte je na golfové hřiště u hotelu Horal. Naši instruktoři zde pravidelně pořádají zábavné procházky po golfovém hřišti, při nichž si klidně celá rodina může poprvé vyzkoušet odpalování i hru na jamku.“

Tip: Místní relaxační centrum Wellness Horal pořádá každý den od 9.30 do 11 hodin saunování pro děti, které si tu mohou užít i speciální dětský saunový rituál.

 

Zdroj: www.juklik.cz, www.monkeysgym.cz, www.lanterna.cz, www.fisaf.cz, www.ceskeghicko.cz

Continue Reading

Sledujte nás

Vhodný tarif pro studenta? Mrkněte se na nabídku.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.