Connect with us

Novinky

Jak o Vánocích a v zimě nepřibrat a vydržet cvičit déle než do půlky ledna

Published

on

 Vánoce, zima, nechuť k cvičení a odcházení z tepla, večerní vyjídání lednice… Letos je všechno o to těžší, že jsme byli dvakrát spoustu týdnů zavřeni doma, a možná i mnozí z nás přibrali. Vánoce mohou být dalším pomyslným hřebíčkem do rakve. Tady je proto několik ryze praktických rad, jak se dát zase rychle do formy i jak dodržet své každoroční novoroční předsevzetí a vydržet cvičit déle než do půlky ledna.

„Nejen před Vánocemi a v zimě, ale v podstatě po celý rok je důležité dbát na pravidelnost, a také si udělat alespoň krátký monitoring svého denního pohybu i jídla, poznat své slabiny a začít s nimi pracovat. Dobrým ukazatelem je pravidelné vážení,“ říká Jana Havrdová, prezidentka Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz, a přidává několik dalších vyzkoušených triků, jak si udržet váhu i dobrou kondici.

Každý den na rychlou procházku

Díky tomuto pravidlu podpoříte trávení a předejdete přibírání. Po obědě nebo jakémkoliv větším jídle se nenechte zlákat k odpočinku před televizí. Místo toho se vydejte na procházku. Pobyt na čerstvém vzduchu snižuje napětí a v zimě navíc spalujete mnohem více kalorií než v jiných ročních obdobích. A nemusíte nutně běhat. Stačí rychlá chůze, kterou ostatně odborníci považují za nejzdravější cvičení vůbec.

„Chůzí se nepřetěžují klouby ani páteř, což je důležité zejména v případě, kdy nemáte právě ideální váhu, navíc podporuje posilování středu těla a výborně se s ní hubne. Ozdravný systém nastartujete rychle díky deseti tisícům kroků denně. Snažte se však si tyto chvíle pečlivě naplánovat do svých diářů. Hodláte jít s kamarádkou na kafe? Tak se předtím třicet minut projděte. Trávíte odpoledne s dětmi? Běžte s nimi ven. Procházka rychlou chůzí by se měla stát součástí každého dne,“ doporučuje Jana Havrdová.

Hlídejte si množství jídla a počkejte na hlad

„Vánoce se mohou jevit jako velice krátká doba, ale podle průzkumů i za těchto pár dnů dokáže průměrný člověk přibrat jeden až dva kilogramy na váze. K tomu si přidejte letošní dva několikatýdenní nucené home office, a není se čemu divit, že bojujeme s kily navíc… Váhu si proto musíme pravidelně hlídat a jakoukoliv tendenci k nabírání řešit okamžitě. Nikdy ale není pozdě – začněte třeba právě teď,“ radí Jana Havrdová.

A jak na to? Velice populární je poslední rok například intermittent fasting, neboli přerušovaný půst. Do toho se rovnou pouštět nemusíte, ale Jana Havrdová doporučuje prostě si po náročnějším obědě doslova počkat na hlad a vynechat večeři, nebo si k ní dát něco opravdu lehkého.

„Ideální je vytvořit si plán jídelníčku. Není to nic složitého – představte si, co vás následující týden čeká, naplánujte si pečlivě tolik jídel, abyste nepociťovali hlad, ale zároveň se nepřejídali. Někomu stačí tři jídla denně, jiný potřebuje i svačinky… Na papíře a vcelku to zkrátka uvidíte z trochu jiného, zdravějšího, pohledu. Zaměřte se na to, abyste jedli přiměřené porce a nepřidávali si. Když se ale stane, že si dáte něco, co jste neplánovali, rozhodně si to nevyčítejte. Prostě si na tom pochutnejte, řekněte si, že to bylo skvělé, a něco si odpusťte v dalším jídle – ne však v podobě bílkovin nebo zeleniny a v žádném případě nevynechávejte další jídlo. Místo toho raději cvičte o deset až patnáct minut déle nebo se o to déle projděte,“ radí Jana Havrdová.

Desatero, jak vydržet u novoročního předsevzetí, a cvičit déle než do půlky ledna

Hubnout nelze bez pohybu, vy ale musíte zjistit, který pohyb je právě pro vás vhodný a bude vás bavit. Chlad a brzká tma nás často nutí k lenošení, proto je nejlepší udělat si ze cvičení zábavu a co nejvíce si ho zpestřit. Začít není tak složité. Ale vydržet, to už chce dobrý plán.

 

  1. Poznejte sami sebe, a podle toho vybírejte aktivitu

Jste spíš samotáři, nebo vás baví týmové sporty? Jste zapálení do novinek ve fitness centru, nebo vám stačí běh za domem? Všichni dnes sice pějí ódy na jógu, ale proč se do ní nutit, když vás nebaví? „Vyrazte do fitness centra a dejte si tour po skupinových lekcích. Vyzkoušejte různé styly, časy, instruktory, a pak si vyberte, co vám bude nejvíc vyhovovat,“ doporučuje Jana Havrdová z Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz.

  1. Mějte fitko nadosah

Obecné pravidlo říká, že fitness centrum by nemělo být dál než deset minut od místa, kde bydlíte nebo pracujete. Ideální je napojit pohybovou aktivitu na cestu mezi prací a domovem, neboť takhle už máte z poloviny vyhráno.

  1. Nepřepalte začátek

Člověk by se měl hýbat denně, ale ze začátku to nepřežeňte – platí, že cvičení dvakrát v týdnu je lepší než žádné. Navíc je to cíl, který se dá splnit. Přidávat můžete vždycky.

  1. Vyberte si parťáka, který drží disciplínu

To většinou nebývá nejlepší kamarádka, která říká: „Dnes si dej pohov, zasloužíš si to.“ Ne! Poslechnete jednou – a víckrát už cvičit nepůjdete.

  1. Pořiďte si vybavení

Investujte do kvalitního oblečení, krokoměru a dalších pomůcek. „Doporučuji sestavit si svůj wishlist, co byste si chtěla pořídit. Rodina bude mít inspiraci, co vám nadělit k Vánocům či narozeninám, a vy motivaci pokračovat,“ radí Jana Havrdová.

  1. Mějte, na co se těšit

Cvičení nemusíte bezmezně milovat od začátku do konce, ale je dobré mít něco, co vám při něm dělá radost: sympatického trenéra, novou muziku v playlistu, saunovou chvilku poté. Cokoliv, na co se při pomyšlení na cvičení budete těšit.

  1. Váš program patří do programu celé rodiny

„Máte na lednici pověšené rozvrhy dětí a jejich kroužků? Přidejte si tam i svůj rozvrh, a ten dodržujte stejně, jako ho dodržujete v jejich případě,“ doporučuje Jana Havrdová.

  1. Přihlaste se na závod

Lidí, co vydrží cvičit jen pro radost a dobrý pocit, je málo. Začínáte běhat? Přihlaste se na závod. Ideálně na takový, kde jako startovné musíte vybrat určitý obnos peněz na charitu a o finance požádat známé. Když se k něčemu zavážete, potažmo když do vás lidé investují peníze, hned si lenost rozmyslíte.

  1. Cvičením se nabíjíte, ne vybíjíte

Když se přemůžete a vyrazíte na hodinu, s největší pravděpodobností zjistíte, že cvičení vám pomohlo zbavit se únavy. Mějte plán na krize. Začít znovu je totiž horší než začít. Bylo v minulosti něco, díky čemuž jste s jakýmkoliv svým předsevzetím uspěla? Čím to bylo? Co nebo kdo vám pomohl? A naopak: co je ten důvod, že jste neuspěla? A co uděláte letos jinak? Tak to přesně tak udělejte!

  1. Srovnejte si, proč chcete cvičit

Rozumné stravování a pohyb jsou jedinou fungující radou pro zdravé a štíhlé tělo, které bude nejen krásné, ale bude nám i dobře sloužit. Pravidelný pohyb je skvělý pro dlouhodobou dobrou fyzickou a psychickou kondici i imunitu. Cvičení by proto nemělo být hurá akce na pár týdnů, ale trvalá součást našeho života.

 

Zdroj: Český svaz aerobiku a fitness FISAF.cz

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Novinky

Vadí vám inzeráty bez uvedeného platu? Máme řešení

Published

on

Co vadí uchazečům o zaměstnání nejvíc? No toho by se našlo, mezi favority tohoto žebříčku však nepochybně patří inzeráty bez uvedení platu. Věděli jste, že na inzerát bez platu odpoví až čtyřikrát méně uchazečů než na inzerát s uvedenou platovou hladinou? To už je celkem dost, co myslíte? Kvůli takové „maličkosti“ jako je (ne)uvedení částky, se mohou společnosti okrádat o skutečně talentované zaměstnance.

Není to trochu škoda?

Podle pracovního portálu Jobstack.it rozhodně ano. Vzhledem k tomu, že se Jobstack.it soustředí primárně na „iťáky,“ tak se s tímto problémem setkává extrémně často. Právě specialisté v oboru IT mají největší sklony inzeráty, které nesplňují jejich představy, úplně ignorovat. Co by také ne? Nabídek práce mají většinou plný inbox, takže proč ztrácet čas s odpovídáním na nabídku, která se už od začátku netváří, kdo ví jak výhodně?

Začarovaný kruh nabídky a poptávky

Proč vlastně personalisté plat v inzerátech neuvádějí?

To je docela jednoduché. Prostě čekají na to, až ideálního kandidáta poznají osobně – a pak mu nabídnou v podstatě cokoliv mu na očích vidí. Problém je jen v tom, že bez uvedení platu ho zkrátka nepoznají. Plus je tady samozřejmě ještě odvrácená stránka uvádění platů. Na jednu stranu společnost sice skutečnému odborníkovi dovede nabídnout plat podle jeho představ. Jenže to nejprve musí vědět, jaké ty představy jsou. Proto se často stává, že společnost nabídne určité rozmezí finančního ohodnocení a zrovna se o pár stovek netrefí do představy svého ideálního kandidáta a ten tak neodpoví zase z toho důvodu, že v inzerátu plat byl, jenže moc nízký.

Takže co s tím?

Jobstack.it právě pro tento problém navrhl originální řešení.

Inovativní řešení věčného problému na pracovním trhu – řekněte si o peníze sami

Nelíbí se vám, že je u inzerátu místo konkrétní částky uvedeno pouze „dobré finanční ohodnocení?“ Nebo naopak potenciální zaměstnavatel uvádí částku, které se můžete jen ušklíbnout? Na Jobstack.it můžete během odpovědi na inzerát rovnou použít kolonku, která dá druhé straně vědět, jaký plat si za svou práci představujete.

Tím se rovnou vyhnete těm trochu nepříjemným chvilkám na pohovoru, stejně jako ztracenému času v případě, že se vaše požadavky pohybují úplně v jiných dimenzích, než je firma ochotná nabídnou. Tato funkce portálu Jobstack.it šetří čas všem zúčastněným stranám – a kdo ví, třeba i vám otevře naprosto nečekané příležitosti snů.

Vyzkoušejte si to na Jobstack.it.

Continue Reading

Novinky

5 tipů, jak dětem zpříjemnit začátek školního roku

Published

on

Nic dětem neuteče tak rychle jako prázdniny. Vylepšete jim první dny školních povinností třeba zábavným cvičením, plaváním a také výjimečně chutnou svačinou. Anebo společně naplánujte, kam se vydáte o víkendu.

 

  1. Kristýna Přibylová, profesionální dětské tělocvičny Monkeyˈs Gym, www.monkeysgym.cz

„Se začátkem školního roku zákonitě ubývá dětem pohybu. Dlouhé hodiny, které prosedí při učení, bychom jim měli vyvážit smysluplným pohybem. V profesionálních tělocvičnách je vše vytvořené dětem na míru, proto sem chodí tak rády. K dispozici mají opravdové gymnastické nářadí (kladiny, žebřiny, bradla, trampolína), ovšem vyrobené speciálně pro ně, vyměkčený povrch pro měkké dopady i dostatečně velký cvičební prostor. Děti nadchne zábavné barevné prostředí i hravá forma výuky. Koncept pohybové všestrannosti, na kterém je odborníky speciálně vytvořená metodika zdejšího cvičení postavená, zahrnuje vše, co si děti musí v prvních letech svého života v oblasti sportu osvojit. A pro úspěch výuky je taková metodika úplným základem!“

Tip: Jízda na in-linech baví kluky i holčičky. Pokud děti přihlásíte do kurzu pořádaného profesionály, naučí se nejen jezdit, ale i správně padat, což je základ pro bezpečnou jízdu.

 

  1. Štěpánka Štrougalová, plavecké a dětské centrum Baby Club Juklík, www.juklik.cz

„Nejen kvůli bezpečnosti, ale i pro samotnou radost z pobytu ve vodě, je pro každého rodiče důležité, aby jeho potomek uměl co nejdříve plavat. S koncem léta, kdy jsou děti přivyklé na pobyt u vody a ve vodě a rády by v něm pokračovaly, nastává ten správný čas přihlásit je do kurzu plavání. Leckdo možná namítne, že se taky naučil plavat sám, a žádnou odbornou výuku nepotřeboval. Jenže pokud se tato etapa přeskočí a dítě nemá zvládnuté základní plavecké dovednosti, budou jeho pohyby zmatené, neúčelné, křečovité a schematické. Takovému plavci se říká „pasivní plavec“. Ve vodě nemá potřebnou jistotu a první nečekané příkoří (hloubka, vlna, křeč, silnější proudění, vdechnutí vody…) může způsobit paniku a mít až tragické následky. Pro výuku samotné plavecké lokomoce (schopnost pohybu v prostoru pomocí svalové činnosti) je ideální prostředí plavecké školy, kde je k dispozici velká škála pomůcek a samozřejmě trenér s dlouholetou praxí, který do výuky zapojí hru a zábavu.“

Tip: Dětem uděláte radost plaveckými pomůckami, které zvyšují komfort při pohybu a usnadňují orientaci ve vodě i pod hladinou. Jedná se především o plavecké brýle, čepice a také masky, šnorchly a ploutve.

 

  1. Andrea Zpěváková Dostálová, České ghíčko, www.ceskeghicko.cz

„Každé dítě potěší, když najde ve svačinové krabičce místo obligátního obloženého rohlíku nebo chleba něco zajímavého, a hlavně moc dobrého. Vděčné jsou třeba palačinky, které se dají připravit den předem a druhý den ráno naplnit dle chuti. Pro děti bude nejlepší sladká varianta. Zkuste palačinky pomazat místo marmelády lískooříškovou nebo arašídovou Ghítelou, které jsou složené pouze z oříšků, medu, kakaa a ghí, a doplnit čerstvým ovocem.“

Tip: Špaldové palačinky s Ghítelou

Suroviny: 2 hrnky špaldové mouky, 2 hrnky mléka, 2 vajíčka, sůl, 2 lžíce Ghí od Českého ghíčka

Náplň: lískooříšková nebo arašídová Ghítela od Českého ghíčka

Postup: Vajíčka rozmícháme v mléce, přisypeme mouku a špetku soli. Vymícháme hladké těsto, které necháme 10 minut odstát. Ghí dáme na pánev rozehřát a pak na něj nalijeme připravené těsto. Na středním ohni osmažíme palačinky (každá strana 2-3 min). Hotové je přeložíme na papírovou utěrku a pak je potřeme Ghítelou. Ozdobíme čerstvým ovocem.

 

  1. Jana Boučková, autorka projektu Děti na startu, z Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz, www.fisaf.cz

„Už osm let děti vítají možnost zábavného cvičení ve školách, školních družinách, mateřských školách, kroužcích, sportovních klubech nebo fitness centrech v rámci celonárodního projektu Děti na startu. Jeho hlavní myšlenkou je probudit v dětech chuť se hýbat a sportovat pro radost. V rámci tohoto projektu, který vznikl pod záštitou Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz a za podpory Ministerstva školství ČR, odborně vyškolení trenéři a instruktoři pomáhají dětem rozvíjet základní pohybovou motoriku, koordinaci, obratnost, rychlost a sílu. Kurzy kopírují školní rok, výuka je pestrá a zábavná. Děti se nejdříve věnují atletice, pak gymnastice, přejdou na míčové hry, motorická cvičení a na závěr nechybí ani soutěže. Projekt slaví velké úspěchy například ve školních družinách, kde díky němu mají děti šanci na aktivnější náplň než jen trávit po vyučování další hodiny sezením. Pokud ještě vaši potomci Děti na startu nenavštěvují, zjistěte si, kde nejblíže se konají.“

Tip: Na úspěšné Děti na startu navazuje Sportmánie, projekt pro děti starší 9 let. Program vzniká ve spolupráci s dětmi a využívá aktivity, které jsou vhodné a zajímavé pro tuto věkovou kategorii – např. badminton, canicross (běh s pejskem), geocaching, koloběžky.

 

  1. Martina Žáčková, Spa hotel Lanterna, Velké Karlovice, www.lanterna.cz

„Aby se děti měly na co těšit, i když už prázdniny skončily, zkuste společně s nimi naplánovat nezapomenutelný víkend na nějakém krásném místě. Pohodu, klid a také spoustu zajímavých aktivit, to vše v jedinečných kulisách beskydské přírody, nabízí například Resort Valachy ve Velkých Karlovicích. Perfektní zázemí pro rodiny představují Spa hotel Lanterna a Wellness hotel Horal, kde se děti vyřádí v bazénech s vodními atrakcemi a dospělé nadchne vysoká úroveň wellness služeb. Klidně i s kočárkem se dá vyrazit na Kulíškovu naučnou stezku kolem hotelu Horal, starší děti se skvěle zabaví na turistické trase Hledej poklad na Razule, vytvořené na principu geocachingu. Letošní novinkou je pak nová naučná Stezka portáše Maliny na sjezdovce Razula, naproti Spa hotelu Lanterna. Pokud vaše děti láká golf, a dosud neměly příležitost si ho zkusit, vezměte je na golfové hřiště u hotelu Horal. Naši instruktoři zde pravidelně pořádají zábavné procházky po golfovém hřišti, při nichž si klidně celá rodina může poprvé vyzkoušet odpalování i hru na jamku.“

Tip: Místní relaxační centrum Wellness Horal pořádá každý den od 9.30 do 11 hodin saunování pro děti, které si tu mohou užít i speciální dětský saunový rituál.

 

Zdroj: www.juklik.cz, www.monkeysgym.cz, www.lanterna.cz, www.fisaf.cz, www.ceskeghicko.cz

Continue Reading

Novinky

Bramborové šišky – evergreen s vůní skořice a vanilky

Published

on

Jedním z jídel, která nikdy nezestárnou, jsou i tradiční bramborové šišky. Můžete je podávat jako přílohu k masu nebo zelenině, ale nejlíp si je vychutnáte jen tak posypané cukrem a mákem a polité skořicovým ghíčkem. Rozplynou se na jazyku!

Bramborové těsto nabízí spoustu prostoru pro fantazii – snadno z něj připravíte třeba knedlíky, placky a také šišky. Právě tenhle neobyčejně obyčejný pokrm se v poslední době stále častěji objevuje i v nabídce vyhlášených restaurací. Šišky skvěle chutnají nasladko i naslano. Můžete je sypat mletým mákem smíchaným s cukrem, nastrouhaným perníkem nebo osmahnutou strouhankou. Ještě zajímavějšího výsledku ale dosáhnete, pokud hotový pokrm na závěr polijete přepuštěným máslem. „Ghí, jak nazývá přepuštěné máslo ajurvéda, která ho považuje za zásadní potravinu pro zdravý vzhled, mentální rovnováhu a dobré trávení, totiž výslednou chuť neuvěřitelně zjemní a dodá pokrmu ty správné grády. A protože ghí neobsahuje kasein (mléčnou bílkovinu) ani laktózu (mléčný cukr), je snadno stravitelné a nepřepaluje se (má vysoký kouřový bod 250 °C), nemusejí se ho bát ani ti, kdo obyčejné máslo nemohou. Navíc se nemusí skladovat v chladu a vydrží až 12 měsíců,“ upozorňuje na další klady ghí Andrea Zpěváková Dostálová ze společnosti České ghíčko ve Vysokém Mýtě.

Suroviny:

500 g vařených brambor

300 g polohrubé mouky

3 vejce

sůl

Na posypání:

mletý mák, perník nebo strouhanka lehce osmahnutá na ghí

moučkový cukr

Na omaštění:

Ghí se skořicí a vanilkou od Českého ghíčka (může být i čisté nebo BIO Ghí)

Postup:

  1. Uvařené brambory necháme vychladnout. Pak je nastrouháme na jemném struhadle a zasypeme moukou.
  2. Bramborovou směs osolíme, přidáme vejce a zpracujeme v hladké tužší těsto.
  3. Těsto rozdělíme na tři díly a z těch pak ukrajujeme menší kousky. Z každého kousku nejprve vyválíme kuličku a z ní pak malou šišku. Hotové šišky pokládáme na pomoučněný vál nebo prkénko.
  4. Do většího hrnce dáme vařit vodu, osolíme ji, a když je ve varu, šišky do ní vhodíme. Sledujeme, zda se některá nepřichytila u dna. Pokud ano, opatrně ji vařečkou odlepíme. Šišky vaříme asi 5 minut. Když vyplavou na hladinu, jsou hotové.
  5. Pak je scedíme, necháme okapat a vložíme na chvilku do mísy s trochou rozpuštěného ghí. Zlehka promícháme, aby se stejnoměrně obalily ghíčkem a nelepily se k sobě.
  6. Šišky rozdělíme na talíře a sypeme podle chuti – buď mletým mákem smíchaným s moučkovým cukrem, strouhaným perníkem nebo strouhankou osmahnutou na ghí. Poléváme je rozpuštěným skořicovým ghíčkem s vanilkou, které dodá pokrmu jemnou chuť a vůni.

Tip od Andrey Zpěvákové Dostálové: „Kdo má rád šišky naslano, doporučuji hotové šišky opéct na ghíčku česnek a sůl a hustě posypat hladkolistou petrželkou. Je to lehké, rychlé, levné a moc dobré!“

Které ghí si vyberete?

České ghíčko vyrábí nejen klasické Ghí, ale k dostání je i BIO Ghí nebo různě ochucené varianty, například Ghí s chilli, kurkumou, česnekem, levandulí nebo s vanilkou a skořicí. Výjimečné je pak Kozí Ghí. Výborné jsou i Ghítely, zdravé varianty pomazánek, které se nabízejí v těchto příchutích: lískooříšková, arašídová, kešu a kokos nebo mandle a káva. Na výběr máte i z několika variant velikostí, abyste mohli „ochutnávat“, než se pustíte do ghíčka ve velkém. Více se dozvíte na www.ceskeghicko.cz

 

Zdroj a foto: www.ceskeghicko.cz

Continue Reading

Sledujte nás

Vhodný tarif pro studenta? Mrkněte se na nabídku.

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.